Lionel Messi amerikai bemutatkozása az előfizetések megugrását hozta az amerikai fociligát (MLS) streaming segítségével követők körében. Az amerikai csatár július 21-i első Inter Miami-meccsének napján több mint 110 ezren iratkoztak fel a bajnokság megtekintését lehetővé tevő MLS Season Passra, ráadásul a közvetítési jogokat birtokló Apple TV+ előfizetőinek is megugrott a száma.

Az Apple tavaly legalább 2,5 milliárd dollárért vásárolta meg az amerikai bajnokság globális exkluzív streamingjogait, amit az MLS Season Pass értékesítésével igyekszik a cupertinói cég kitermelni. A lehetőség havi 12,99, szezononként pedig 39 dollárba kerül az Apple TV+ előfizetőinek, akik nem rendelkeznek előfizetéssel az Apple streamingjére, azok havi 14,99 vagy szezononként 49 dollárért követhetik a bajnokság meccseit. Az Apple TV+ havi 6,99 dollárba kerül, és júliusban nőtt a legnagyobb a szolgáltatásra előfizetők száma. Az MLS Season Pass ingyen van azoknak, akiknek a stadionokba szóló éves bérletük van.

Fotó: AFP

Az előfizetők gyarapodását az Antenna nevű cég adatai mutatták ki, és csak az Egyesült Államokra vonatkoznak, nincsenek benne az argentin csatár rajongói világszerte. Ugyanakkor az adatok rámutatnak az élő sportközvetítésekben rejlő lehetőségekre a streaming területén. Az Antenna adataiból az is kiderül, hogy 

a február és július közötti MLS Season Pass-vásárlók csaknem fele már az Apple TV+ előfizetője volt, 15 százalékuk pedig a közvetítések mellé megvette az elérésé az Apple streamingszolgáltatásához is.

Messi jelentőségét mi sem jelzi jobban, hogy még az Apple vezérigazgatója, Tim Cook is úgy nyilatkozott augusztusban, hogy a feliratkozók száma nem kis részben az argentin klasszis érkezésének köszönhetően alakult a vártnál jobban – emlékeztet a The Wall Street Journal.

Az élő közvetítések terén ráadásul az Apple viszonylag olcsón is jutott a jogokhoz, hiszen a Google birtokolta YouTube 14 milliárd dollárt fizetett az NFL vasárnapi meccseiért hét évre, míg az Amazon az NFL tizenegy szezonjának csütörtöki meccseit szezononként 1,2 milliárd dollárért szerezte meg.

Az élő sportközvetítések előnye a streamingszolgáltatók számára az is, hogy a bajnokságok hónapokig tartanak, miközben egy-egy sikersorozat miatt előfizetők gyakran annak megtekintése után lemondják a szerződésüket.