Az elmúlt öt évben a budapesti repülőtérről utazók szerint jól érzékelhetően emelkedett a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér szolgáltatásainak színvonala. A légikikötő tiszta, tágas, világos, emberléptékű és biztonságos; nemzetközi viszonylatban is megállja a helyét – derül ki a GKID piackutató vállalat által készített reprezentatív, 5992 fő online megkérdezésén alapuló kutatás eredményeiből.

20210708 Budapest   Budapest Airport Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér                                       Fotó: Móricz-Sabján Simon  MOR  Világgazdaság  VG A képen: utasterminál
Fotó: Móricz Sabján Simon / Világgazdaság

Bár a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér több változáson is átesett az elmúlt években, százmilliárd forint értékű fejlesztéssorozatot valósított meg, 2022-ben Európa legjobb repülőterévé választották, és számos szakmai elismerésben is részesült, mégis az egyik legfontosabb az, hogy az utasok mennyi elégedettek a szolgáltatással.

A most publikált kutatás eredménye alátámasztja a szakmai díjak eredményeit, hiszen a megkérdezettek szerint a szolgáltatások minőségét tekintve a budapesti repülőtér nemzetközi összehasonlításban is megállja a helyét,

több mint 90 százalékuk gondolja úgy, hogy jobb, vagy legalább azonos színvonalú, mint más nemzetközi repülőterek.

A repülőteret nemrégiben használók körében nagyobb az elégedettség mértéke, mint az évekkel ezelőtt utazók esetében, vagyis minél frissebb a tapasztalat, annál pozitívabb a repülőtér megítélése. A repülőteret az elmúlt egy évben használók közel kétszer nagyobb arányban vélik úgy, hogy nagyon sok fejlesztés történt a légikikötőben az utóbbi fél évtizedben, mint azok, akik 3–5 éve repültek Budapestről.  Szinte ugyanez a megoszlás figyelhető meg az utasszolgáltatások színvonalára vonatkozóan is. A kutatást megelőző egy évben repülővel utazók több mint kétharmada ajánlaná a repülőtér szolgáltatásait másoknak, ez az arány is javulást mutat a 3–5 éve repülők válaszaival összehasonlítva, ami a szolgáltatás növekvő színvonalára utal.

Ferihegyi repülőtér visszavásárlása: minden idők legnagyobb üzlete készül – kiderült, mennyit fizetne a kormány

Két év után újra forró a helyzet a Budapest Airport visszaszerzése körül. Már a lehetséges vételár is napvilágot látott, ez alacsonyabb, mint a legutóbbi volt.

A megkérdezettek többségében a tiszta, tágas, világos, emberléptékű és biztonságos jelzőket találták a repülőtérre leginkább jellemzőnek. A válaszok között gyakran hangzott el az is, hogy könnyen meg lehet találni mindent, hangulatos, kellemes a légkör, modern, dizájnos az épület, praktikus a kialakítás, megfelelő az információ- és segítségnyújtás, és a repülőtér autóval könnyen megközelíthető.

A válaszadók véleménye alapján a budapesti repülőtér biztonságos (95 százalék), modern (84 százalék), technológiailag fejlett (75 százalék) és gyors a biztonsági ellenőrzés (70 százalék). 83 százalék szerint a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér méltó képviselője a magyar kultúrának.

Bár elismerik és értékelik a közelmúltban történt fejlesztéseket, továbbiakat is igényelnének.

A megkérdezettek legnagyobb arányban a repülőtér kötöttpályás megközelítését említették fejlesztendő területként. Emellett a válaszokból látszik, hogy a repülőtér kapacitásainak bővítésére való igény is felmerül. Utóbbit részben a turizmus támogatása, részben a 2. Terminál telítettségének csökkentése céljából tartják szükségesnek – ez utóbbi szoros összefüggésben van a jelenlegi minőségi színvonal fenntartásával. Az 1. Terminál újranyitását a többség támogatja.