Mintegy négymilliárd euró – ez az összeg szerepelhet abban az ajánlatban, amelyet a magyar kormány tett a budapesti repteret üzemeltető cég többségi tulajdonára. A vételárral a Bloomberg frissítette az eredeti cikkét, amiben a Budapest Airport visszavásárlásáról írtak.

20220818 Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér
Fotó: Kallus György/VG

Magyarország kormánya hivatalos ajánlatot nyújtott be Liszt Ferenc Repülőtér többségi részesedésének megvásárlására egy olyan tranzakció keretében, amelynek értéke körülbelül 4 milliárd euró, azaz 1,5 ezer milliárd forint lehet.

Belsős információk szerint a kormány a vállalat 51 százalékát egy állami irányítású befektetési társaságon keresztül vásárolná meg, míg a fennmaradó 49 százalékot egy másik repülőtér-üzemeltető szerezné meg.

A 4 milliárdos ajánlat megegyezik egy korábbi, 2021-es ajánlattal, amit egy, a kormány által vezetett konzorcium tett meg a németországi székhelyű AviAlliance-nek, a reptér üzemeltetőjének és annak legnagyobb részvényesének. A megvásárlás azonban akkor félbeszakadt.

A Gazdaságfejlesztési Minisztérium, amely a kormány nevében vezeti a felvásárlási tárgyalásokat, közölte, hogy a repülőtér megvásárlásáról szóló tárgyalások folyamatban vannak, és bővebben is tájékoztatni fognak róla, amint megállapodás születik.

A légikikötő privatizációja 2005-ben kezdődött, a magyar kormány pedig 2011-ben, egy évvel Orbán Viktor miniszterelnök hatalomra kerülése után adta el a fennmaradó részesedését. A koncessziós szerződés 2080-ig szól, de a magyar kormány már jó ideje próbálja újra állami ellenőrzés alá vonni a repülőteret.

Budapest Airport visszavásárlása: durva pletyka terjed a magyar vevőkről – a Mol egyszer és mindenkorra tisztázta a helyzetet

Magukat bennfentesnek mondó források az állítják, hogy három nagy magyar tőzsdei cég tőkeemelés útján szerezhet érdekeltséget a Budapest Airportban. Az egyik hírbe hozott társaság a Mol, amely most megszólalt a Világgazdaságnak.