Nem félünk a Ryanairtől – erről is beszélt Váradi József a Corriere Della Sera című, meghatározó olasz lapnak. A Wizz Air vezérigazgatóját azért is kérdezte az újság, mert a magyar gyökerű fapados légitársaság a harmadik legnagyobb utasforgalmat bonyolítja le Olaszországban, jövő tavasztól pedig további négy Airbus A321neo típusú repülőgéppel bővíti az olasz flottáját. Így már összesen harmincdarabos gépparkot tart majd fenn.

20230321 BudapestWizzair sajtótájékoztató Váradi József, a Wizz Air Hungary vezérigazgatója és Robert Carey, a légitársaság elnöke
Váradi József nem titkolja tovább: két Wizz Air-gépet is elveszítettek Ukrajnában.
Fotó: Kallus György / Világgazdaság

Az interjú elején felidézték a Barclays elemzői véleményét, amely szerint a 2024-es pénzügyi évre (2023. április – 2024. március) a Wizz Air várhatóan 5,4 milliárd eurós bevételt és 328 millió eurós nyereséget könyvelhet el, szemben az előző tizenkét hónap több mint félmilliárdos veszteségével.

Váradi József említést tett az ITA Airways és a Lufthansa tranzakciójáról, az utóbbi ugyanis felvásárolja az előbbit. Ettől azt várja, hogy slotok szabadulnak fel, és a társasága ezeket megszerezheti. Hangsúlyozta: ők kínálják a legolcsóbb jegyárakat az olasz piacon, egyúttal leszögezte, nem ért egyet azzal, hogy az olasz kormány beavatkozik az árazásba.

Érintette a Rayanair vezérigazgatójának, Michael O’Learynek a kijelentéseit. Az ír fapadosfőnök szerint a Wizz Air csak azokon az útvonalakon repül, amelyeken nincs Ryanair-járat. 

„Nyilvánvalóan baromságokat beszél. Csak az olasz desztinációink fele átfedésben van velük” – zárta rövidre a kérdést. Szóba került a hajtóművek problémája is: a Wizz Air is azok közé a társaságok közé tartozik, amelyeket érintenek az Airbus A320neo és A321neo típusok Pratt & Whitney hajtóműveinek hibái. A vállalat idei terveit ez nem befolyásolja, ráadásul 25 százalékos növekedést terveznek október–decemberre. De jövő év első negyedévében 20 százalékkal kell majd csökkenteniük a kínálatot. A Pratt & Whitney kártalanítja a Wizz Airt, de ennek mértékéről nem beszélt Váradi.

Cáfolta viszont az EasyJet felvásárlásának szándékát. „Magunktól is tudunk 20 százalékkal növekedni, miért rontanánk ezt el azzal, hogy megveszünk mást?” – érvelt. A legérdekesebb rész azonban a beszélgetés végén hangzott el. Az újságíró ugyanis rákérdezett, hogy mi a helyzet az Ukrajnában rekedt Wizz Air-gépekkel, az Airbus A320-asokkal. A vezérigazgató azt mondta, hogy azt, amelyik Lvivben volt, sikerült megmenteniük. 

Viszont a másik háromból kettőt örökre elvesztettek. 

Ezeknek csak a hajtóműveit sikerült kicsempészni Lengyelországba. Ezzel még nincs vége, van ugyanis egy negyedik gép is. Ez jó állapotban van, de egyelőre nem tudták biztonságosan kijuttatni Ukrajna területéről.

Földbe döngölik a légitársaságok részvényeit az izraeli háború miatt, a Wizz Air a leginkább érintett

Sorra törlik izraeli járataikat az európai légitársaságok a hét végén kirobbant palesztin–izraeli konfliktus miatt, a befektetők szabadulnak a szektor részvényeitől.