
Ferihegyi repülőtér: bombaüzlet az üzemeltetés – szédítő profitot jelentett a Budapest Airport
Nettó 74 millió euró nyereséggel zárta a 2023-as évet a Budapest Airport Zrt. (BA) – derült ki a cég pénteki közleményből. Ez átszámítva csaknem 29 milliárd forint.

A Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőteret üzemeltető társaság ugyanakkor felhívta rá a figyelmet, hogy a Covid-járvány alatt tetemes veszteségét halmozott fel és ezt az elmúlt két év alatt 47 millió euróra csökkentette köszönhetően annak, hogy a koronavírus után már második nyereséges évét zárta tavaly. Az is kiderült, hogy a Budapest Airport
337,8 millió euró nettó árbevételt produkált, ami csaknem 132 milliárd forintnak felel meg, ami 20 százalékos növekedés.
Egyértelműen kijelenthető, hogy a ferihegyi repülőtér négy év után leküzdötte a járvány okozta súlyos nehézségeket.
- Tavaly az utasforgalom túlszárnyalta az előzetes várakozásokat, 14,7 millió utas fordult meg a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren, ami a járvány előtti utasforgalom 91 százalékának visszaépülését jelenti.
- A légiáru mennyisége soha nem látott rekordot döntött, a BUD Cargo City több mint 200 ezer tonna árut kezelt.
És hol van még a vége: a vállalat előzetes prognózisai alapján 2024-ben a budapesti repülőtéren megforduló utasok száma meg fogja haladni a rekordévnek számító 2019-es adatokat és megközelíti majd a 17 milliót, a cargo volumen pedig egy újabb mérföldkövet, a 240 ezer tonnát is elérheti.
Azt is bejlentették, hogy a Budapest Airport sikeresen megújította lejáró banki hiteleit, amivel legalább újabb 7 évvel meghosszabbította a pénzügyi stabilitás egyik fontos pillérét. Összességében pedig
43 millió euró, csaknem 17 milliárd forint osztalékfizetésre is sor került
a Budapest Airport magyar anyavállalata részére. Az osztalék Magyarországon maradt a felhalmozott veszteségek csökkentése érdekében.



