Új, a kommunista időket idéző akcióval rukkolt elő Kínában a Tesla, amely lanyhuló eladásait különféle marketingfogásokkal igyekszik fellendíteni. Bejelentették, hogy aki a május 25-től június 30-ig tartó időszakban Teslát vásárol, az jó eséllyel pályázhat az exkluzív gyárlátogatásra, amelyre az amerikai elektromosautó-gyártó első Gigafactoryjában, a kaliforniai Fremontban kerül sor.
Egy fontos feltétel azonban van, a nyertesnek-nyerteseknek maguknak kell gondoskodniuk az amerikai turistavízum megszerzéséről, ha ez valamilyen okból nem sikerülne, akkor fuccs az álomutazásnak. Azt a cég nem jelezte a Weibo közösségi portálon közzétett kiírásban, hogy hány főre tervezi a gyárlátogatást, de vélhetően egy nagyobb csoportot látnak majd vendégül.
Kaliforniai álomút a Tesla-gyárba
Az utazási költségeket és az ellátást a Tesla fedezi. Azért túl nagy sansz a nyerésre nem mutatkozik, ha azt vesszük alapul, hogy a Tesla márciusban Kínában 62 398 Model 3-ast és Model Y-t értékesített. Áprilisban a sanghaji Gigafactoryban gyártott Teslákból 62 167 fogyott, csakhogy ez az adat tartalmazza az exportot is, a pontos számokat később közli Elon Musk cége.
Az áprilisi adat mindenesetre 18 százalékos visszaesést mutat,
ennyivel kevesebb Tesla fogyott a Tesla sanghaji óriásgyárának ellátási területén, azaz
- Kínában
- a Távol-Keleten,
- továbbá Európában
- és Kanadában,
ahová a Model 3-asokat innen exportálják. Ennek fényében teljesen érthető, hogy a cég minden eszközt bevet, hogy a stabilizálja és növelje az értékesítését. Aki az amerikai útról lemarad, az is megkapja a 10 ezer kilométerre szóló ingyen töltési lehetőséget a Kínában telepített Supercharger hálózat közbeiktatásával.
Ezt az egységét a Tesla a 14 ezer fős idei leépítési hullámban egyébként nélkülözhetőnek minősítette, úgyhogy be is szántják az infrastruktúra fejlesztésért felelős egységet, és más megoldást keresnek a töltőhálózattal kapcsolatos teendők ellátására, de ennek a módszerét még nem közölték.
Ipari kémek előnyben
S még valami, ha elúszna a kaliforniai álom: aki tesztvezetésre jelentkezik bármelyik kínai Tesla szalonban június végéig, az kétnapos sanghaji Gigafactory látogatást nyerhet teljes ellátással. A nyerési esélyt itt sem közölték.
S ha a vásárlás mellett döntenének, akkor is kellemes válaszút elé állítja őket a Tesla: vagy előleg nélkül, vagy kamatmentes hitelre vihetik haza kiválasztott autójukat.
A Tesla maga is igazodik a kereslet alakulásához, a Reuters pénteken adta hírül, hogy a júniussal záruló negyedévben a Model Y sanghaji gyártását legalább 20 százalékkal veszik vissza, de ezt a cég nem kommentálta.
Ahogy azt a spekulációt sem, hogy a kapacitáscsökkentés áthúzódik-e a második fél évre, illetve érinti-e a Model 3 gyártását, amelynek a Xiaomi első autójának, a kategória-rivális SU7-es limuzinnak a sikere alaposan feladta a leckét. A Xiaomi az idén már 120 ezret gyártana első elektromos autójából, amelyet március 28-án mutatott be a nagyközönségnek.
A Tesla legnagyobb, évi 950 ezer jármű összeszerelésére alkalmas sanghaji gyára mellett a Berlin melletti Grünheidében és a texasi Austinban és a kaliforniai Fremontban is gyárt autót, onnan nem érkeztek hírek egy esetleges kapacitáscsökkentésről. ugyanakkor már az év elején közölte, hogy „jelentősen kevesebb” autó értékesítésével számolnak az idei üzleti évükben.
Tesla: ádáz csata jön a kínaiakkal a flottamegrendelésekértElon Musk cége felismerte, hogy a kínai konkurensek könnyedén rátenyerelhetnek a vállalati piacára, ami súlyos csapást jelentene számára. A Tesla európai értékesítésének felét a céges ügyfelek adják, de ők eddig korántsem voltak elégedettek az amerikaiak szolgáltatásaival és hozzáállásával. Most változhat a helyzet. |