Cégvilág

Tesla: gyárlátogatással kényeztetik kínai vásárlóikat

A kereslet megcsappanása miatt a gyártók különféle marketingeszközök bevetésével próbálnak kedvet csinálni a villanyautók vásárlásához. A Tesla Kínában kaliforniai álomúttal, kamatmentes hitellel és ingyen töltéssel próbálkozik.

Új, a kommunista időket idéző akcióval rukkolt elő Kínában a Tesla, amely lanyhuló eladásait különféle marketingfogásokkal igyekszik fellendíteni. Bejelentették, hogy aki a május 25-től június 30-ig tartó időszakban Teslát vásárol, az jó eséllyel pályázhat az exkluzív gyárlátogatásra, amelyre az amerikai elektromosautó-gyártó első Gigafactoryjában, a kaliforniai Fremontban kerül sor. 

Tesla registers financial leasing company in Shanghai
A Tesla kínai értékesítési lehetőségei egyre szűkebbek / Fotó: Imaginechina via AFP

Egy fontos feltétel azonban van, a nyertesnek-nyerteseknek maguknak kell gondoskodniuk az amerikai turistavízum megszerzéséről, ha ez valamilyen okból nem sikerülne, akkor fuccs az álomutazásnak. Azt a cég nem jelezte a Weibo közösségi portálon közzétett kiírásban, hogy hány főre tervezi a gyárlátogatást, de vélhetően egy nagyobb csoportot látnak majd vendégül. 

Kaliforniai álomút a Tesla-gyárba

Az utazási költségeket és az ellátást a Tesla fedezi. Azért túl nagy sansz a nyerésre nem mutatkozik, ha azt vesszük alapul, hogy a Tesla márciusban Kínában 62 398 Model 3-ast és Model Y-t értékesített. Áprilisban a sanghaji Gigafactoryban gyártott Teslákból 62 167 fogyott, csakhogy ez az adat tartalmazza az exportot is, a pontos számokat később közli Elon Musk cége. 

Az áprilisi adat mindenesetre 18 százalékos visszaesést mutat, 

ennyivel kevesebb Tesla fogyott a Tesla sanghaji óriásgyárának ellátási területén, azaz 

  • Kínában
  • a Távol-Keleten, 
  • továbbá Európában 
  • és Kanadában, 

ahová a Model 3-asokat innen exportálják. Ennek fényében teljesen érthető, hogy a cég minden eszközt bevet, hogy a stabilizálja és növelje az értékesítését. Aki az amerikai útról lemarad, az is megkapja a 10 ezer kilométerre szóló ingyen töltési lehetőséget a Kínában telepített Supercharger hálózat közbeiktatásával. 

Tesla, fremont
A Tesla első óriásgyára a kaliforniai Fremontban /Fotó: AFP

Ezt az egységét a Tesla a 14 ezer fős idei leépítési hullámban egyébként nélkülözhetőnek minősítette, úgyhogy be is szántják az infrastruktúra fejlesztésért felelős egységet, és más megoldást keresnek a töltőhálózattal kapcsolatos teendők ellátására, de ennek a módszerét még nem közölték. 

Ipari kémek előnyben

S még valami, ha elúszna a kaliforniai álom: aki tesztvezetésre jelentkezik bármelyik kínai Tesla szalonban június végéig, az kétnapos sanghaji Gigafactory látogatást nyerhet teljes ellátással. A nyerési esélyt itt sem közölték. 

S ha a vásárlás mellett döntenének, akkor is kellemes válaszút elé állítja őket a Tesla: vagy előleg nélkül, vagy kamatmentes hitelre vihetik haza kiválasztott autójukat. 

A Tesla maga is igazodik a kereslet alakulásához, a Reuters pénteken adta hírül, hogy a júniussal záruló negyedévben a Model Y sanghaji gyártását legalább 20 százalékkal veszik vissza, de ezt a cég nem kommentálta. 

A Tesla Model Y havi eladásai Kínában
 

Ahogy azt a spekulációt sem, hogy a kapacitáscsökkentés áthúzódik-e a második fél évre, illetve érinti-e a Model 3 gyártását, amelynek a Xiaomi első autójának, a kategória-rivális SU7-es limuzinnak a sikere alaposan feladta a leckét. A Xiaomi az idén már 120 ezret gyártana első elektromos autójából, amelyet március 28-án mutatott be a nagyközönségnek. 

A Tesla legnagyobb, évi 950 ezer jármű összeszerelésére alkalmas sanghaji gyára mellett a Berlin melletti Grünheidében és a texasi Austinban és a kaliforniai Fremontban is gyárt autót, onnan nem érkeztek hírek egy esetleges kapacitáscsökkentésről. ugyanakkor már az év elején közölte, hogy „jelentősen kevesebb” autó értékesítésével számolnak az idei üzleti évükben.

Tesla: ádáz csata jön a kínaiakkal a flottamegrendelésekért

Elon Musk cége felismerte, hogy a kínai konkurensek könnyedén rátenyerelhetnek a vállalati piacára, ami súlyos csapást jelentene számára. A Tesla európai értékesítésének felét a céges ügyfelek adják, de ők eddig korántsem voltak elégedettek az amerikaiak szolgáltatásaival és hozzáállásával. Most változhat a helyzet.


 

 

Fremont kína Model 3 gyárlátogatás Tesla
Kapcsolódó cikkek