Brit ombudsman: a Revolut rengeteg átvert ügyfél kérését utasítja el
A Revolut elutasította több ezer brit ügyfelének visszatérítési kérelmét, akik pénzügyi csalás miatt fordultak a céghez. Az elutasított ügyfelek nagy része úgy döntött, hogy az ország pénzügyi ombudsmanjához fordulnak segítségért. A fintech óriásnál 35 százalékos növekedés volt megfigyelhető az új csalási panaszok számában 2023 második felében – derül ki az ombudsman által közzétett adatokból. Ez a szám minden versenytársat és brit hitelintézetet meghaladott, miközben a szabályozók fokozták erőfeszítéseiket az online csalások megfékezésére.

A Revolut új panaszainak száma 2208-ra emelkedett ebben az időszakban, az első féléves 1630-hoz képest. Ezzel szemben a Barclays Plc helyi tevékenységeiben közel 10 százalékos csökkenés, a Lloyds Banking Group Plc esetében mintegy 3 százalékos csökkenés, míg a HSBC Holdings Plc brit részlegénél 1 százalékos növekedés volt tapasztalható – írja a Bloomberg.
Évek óta küzdenek a hitelintézetek az úgynevezett APP-csalásokkal, melynek lényege, hogy online fizetési kérelmet kérnek egy általuk nem ellenőrzött számlára.
Az ilyen csalások, beleértve a kártyás fizetéseket és befektetési sémákat, több millió font veszteséget okoztak brit ügyfeleknek és bankoknak egyaránt.
A brit pénzügyi ombudsman képviselője elmondta, hogy az elmúlt években több ezer esetet vizsgáltak meg, és több mint 150 millió fontot (69,4 milliárd forint) térítettek vissza az ilyen bűncselekmények áldozatainak. A Revolut kijelentette, hogy rendkívül komolyan veszi a csalásokat és az ügyfelek szervezett bűnözők általi megkárosításának kockázatát.
Az ombudsman által tavaly vizsgált és lezárt esetek közel felében a Revolutnak meg kellett térítenie az ügyfelek veszteségeit.
Mégis, a fintech ügyfeleit képviselő ügyvédi irodák külön adatai azt mutatják, hogy a cég továbbra is elutasítja az ügyfelek követeléseit. „Minden egyes csalási esetet, amely egy Revolut ügyfelet érint, gondosan megvizsgálnak és függetlenül értékelnek más esetektől” – mondta a cég képviselője, hozzátéve, hogy a vállalat minden esetben újraértékeli a felelősség kérdését, ahol hibákat azonosítanak. A fintech kijelentette, hogy betartja az ombudsman döntését is.

A Revolut a napokban meghozott egy kellemetlen döntést is: előbb az Egyesült Királyságban, majd később Magyarországon is megszüntet több fontos előfizetői előnyt, így a SmartDelay szolgáltatást és a pénzvisszatérítést a kártyás fizetéseknél. Az előbbi legalább egyórás járatkésés esetén biztosított ingyenes prémium várótermi belépőt a repülőtereken, amire a Premium és a Metal csomag ügyfelei voltak jogosultak, az előbbiek egy, az utóbbiak három kísérőt is magukkal vihettek.