Megtévesztően kommunikált a GymBeam, ezért 100 millió forintos bírságot szabtak ki a táplálékkiegészítőket forgalmazó cégre – közölte a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) kedden az MTI-vel. A Gazdasági Versenyhivatal 2022 végén indított versenyfelügyeleti eljárást a GymBeam s.r.o.-val, és annak magyarországi leányvállalata, a GymBeam Hungary Kft.-vel szemben, mivel az akkori gyanú szerint a cég több szempontból is tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott a hazai fogyasztókkal szemben.
A tájékoztatás szerint a nemzeti versenyhatóság az eljárás során megállapította, hogy a cég kereskedelmi gyakorlata valóban több ponton jogsértő volt. A vállalkozás a honlapján megjelenített termékleírásokban sok esetben olyan egészségre gyakorolt kedvező hatásokat, illetve gyógyhatásokat tüntetett fel, amelyek vagy nem feleltek meg a jogszabályi követelményeknek, vagy egyenesen tiltottak voltak. A 2022. május 1. és 2023. november 7. között áthúzott árak alkalmazásával, és „legjobb árak” szlogen közzétételével
valótlanul azt sugallta a fogyasztóknak, hogy egyes termékeket kedvezményesen vásárolhatnak meg,
továbbá 2022. május 28-tól kezdődően nem jelenített meg egyes információkat a fogyasztói értékelések kezelésével, és szűrésével kapcsolatban – ismertették.
A hatóság közölte, a Gazdasági Versenyhivatal Versenytanácsa a jogsértéseken felül megállapította, hogy a GymBeam kommunikációs gyakorlata összességében nem felelt meg a szakmai gondosság követelményének, a cég nem biztosította, hogy ne forduljanak elő a felsorolt jogsértésekhez hasonló, nagy számú és rendszerszerű problémák. Több terméket úgy forgalmaztak, hogy azokat a cég nem jelentette be előzetesen az illetékes hatóságoknak.
Az eljárás során a cég együttműködött a GVH-val, elismerte a jogsértéseket, lemondott jogorvoslati jogáról, és utólagos megfelelési program bevezetését is vállalta. Mindezeket a GVH Versenytanácsa enyhítő körülményként figyelembe vette, és
végül 100 millió forint bírságot szabott ki a vállalkozásra
– tájékoztatott a GVH. A nemzeti versenyhatóság közleményében felhívta a vállalkozások figyelmét arra, hogy az élelmiszerekkel kapcsolatos, tápanyag-összetételre és egészségre vonatkozó reklámállításokat az európai közösségi jog közvetlenül szabályozza. A szabályozás értelmében az élelmiszerekkel kapcsolatban csak abban az esetben szabad egészségre vonatkozó állítást tenni, amennyiben az megfelel a rendeletben meghatározott feltételeknek, és szerepel a tudományos ismereteken alapuló, engedélyezett állítások tételes EU-s listáján.
Több, mint egyharmadával csökkentette szén-dioxid kibocsátását a GymBeam , a közép-kelet-európai régió legnagyobb fitnesz webáruháza. A cég ESG jelentése alapján a fenntarthatóságra való átállás üzleti növekedést és terjeszkedést is hozott a nekik. Nagy előrelépést ért el a GymBeam a környezeti hatás csökkentése terén 2023-ban. Míg szén-dioxid-kibocsátását 36 százalékkal, energiafelhasználását 10 százalékkal, vízfelhasználását pedig 21 százalékkal csökkentette az előző évhez képest.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.