Megtévesztő kommunikáció miatt bírságolták a táplálékkiegészítős céget
Megtévesztően kommunikált a GymBeam, ezért 100 millió forintos bírságot szabtak ki a táplálékkiegészítőket forgalmazó cégre – közölte a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) kedden az MTI-vel. A Gazdasági Versenyhivatal 2022 végén indított versenyfelügyeleti eljárást a GymBeam s.r.o.-val, és annak magyarországi leányvállalata, a GymBeam Hungary Kft.-vel szemben, mivel az akkori gyanú szerint a cég több szempontból is tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott a hazai fogyasztókkal szemben.

A tájékoztatás szerint a nemzeti versenyhatóság az eljárás során megállapította, hogy a cég kereskedelmi gyakorlata valóban több ponton jogsértő volt. A vállalkozás a honlapján megjelenített termékleírásokban sok esetben olyan egészségre gyakorolt kedvező hatásokat, illetve gyógyhatásokat tüntetett fel, amelyek vagy nem feleltek meg a jogszabályi követelményeknek, vagy egyenesen tiltottak voltak. A 2022. május 1. és 2023. november 7. között áthúzott árak alkalmazásával, és „legjobb árak” szlogen közzétételével
valótlanul azt sugallta a fogyasztóknak, hogy egyes termékeket kedvezményesen vásárolhatnak meg,
továbbá 2022. május 28-tól kezdődően nem jelenített meg egyes információkat a fogyasztói értékelések kezelésével, és szűrésével kapcsolatban – ismertették.
A hatóság közölte, a Gazdasági Versenyhivatal Versenytanácsa a jogsértéseken felül megállapította, hogy a GymBeam kommunikációs gyakorlata összességében nem felelt meg a szakmai gondosság követelményének, a cég nem biztosította, hogy ne forduljanak elő a felsorolt jogsértésekhez hasonló, nagy számú és rendszerszerű problémák. Több terméket úgy forgalmaztak, hogy azokat a cég nem jelentette be előzetesen az illetékes hatóságoknak.
Az eljárás során a cég együttműködött a GVH-val, elismerte a jogsértéseket, lemondott jogorvoslati jogáról, és utólagos megfelelési program bevezetését is vállalta. Mindezeket a GVH Versenytanácsa enyhítő körülményként figyelembe vette, és
végül 100 millió forint bírságot szabott ki a vállalkozásra
– tájékoztatott a GVH. A nemzeti versenyhatóság közleményében felhívta a vállalkozások figyelmét arra, hogy az élelmiszerekkel kapcsolatos, tápanyag-összetételre és egészségre vonatkozó reklámállításokat az európai közösségi jog közvetlenül szabályozza. A szabályozás értelmében az élelmiszerekkel kapcsolatban csak abban az esetben szabad egészségre vonatkozó állítást tenni, amennyiben az megfelel a rendeletben meghatározott feltételeknek, és szerepel a tudományos ismereteken alapuló, engedélyezett állítások tételes EU-s listáján.
Üzleti sikerként könyveli el a GymBeam a környezettudatos átállást
Több, mint egyharmadával csökkentette szén-dioxid kibocsátását a GymBeam , a közép-kelet-európai régió legnagyobb fitnesz webáruháza. A cég ESG jelentése alapján a fenntarthatóságra való átállás üzleti növekedést és terjeszkedést is hozott a nekik. Nagy előrelépést ért el a GymBeam a környezeti hatás csökkentése terén 2023-ban. Míg szén-dioxid-kibocsátását 36 százalékkal, energiafelhasználását 10 százalékkal, vízfelhasználását pedig 21 százalékkal csökkentette az előző évhez képest.


