
Megkezdte a 3. terminál építésének előkészítését a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér
A tulajdonosok és a vállalat vezetősége megkezdte a budapesti Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér 3. terminálja építésének előkészítését – közölte pénteken a Budapest Airport. Ezreknek munkahely, több tízmilliárd forint plusz hozzáadott érték és családi jövedelem a beruházás várható mérlege.

A bejelentésre kiváló pillanatot választottak: sokat nem kell indokolni a bővítést, hiszen októberben a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér utasforgalmi növekedése volt a legerősebb Európában, az év végére pedig az utasszám meghaladja a 17 millió főt.
Idén eddig minden hónap csúcsot döntött utasszámban, októberre a repülőtér tízhavi forgalma meghaladta a teljes előző évi adatot, év végére pedig több mint 17 millió utas is megfordulhat a légikikötőben – írta a közlemény.
Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter már a napokban közölte, hogy küszöbönáll a szintlépés, kiemelve: a reptér visszavásárlásával jó üzletet kötött az állam.
Liszt Ferenc reptér: újabb ugrásra számítanak az utasszámban
A közlemény szerint a jövőben a repülőtérről a VINCI Airports kiváló légitársasági kapcsolatainak és a Budapest Airport járatfejlesztési munkájának eredményeképp még több új, hosszú távú járat indulhat.
Magyarország turisztikai vonzereje is hozzájárul: 2030-ra már 20 millió utasra számítanak. Mi sem indokolhatná jobban, hogy a tulajdonosok és a vezetőség megkezdte a 3. terminál építésének előkészítése.
Az eddigi eredmények alapján már most látjuk, hogy az idei év végéig rekordszámú utast kezelünk a repülőtéren, ami nem meglepő, hiszen Budapest és Magyarország világszinten egyre nagyobb népszerűségre tesz szert, és évről évre egyre több turista érkezik ide
– mondta Francois Berisot, a Budapest Airport vezérigazgatója, aki azt is elmondta: „Jelentős fejlesztésre van szükség, hogy az emelkedő utasforgalmat magas minőségben ki tudjuk szolgálni. A 3. terminál tervezési, illetve egyes kapcsolódó kivitelezési munkálatai már folyamatban vannak, hamarosan kezdődhet megvalósítás is. A célok messzire mutatnak; magas minőségben egyre több utast kiszolgálni, folyamatosan bővülő infrastruktúrával.”
Mit fognak először észrevenni a repülőtérre látogatók?
Az építkezés megkezdésének első lépéseként az új forgalmi előtér kiépítéséhez szükséges földfeltöltést végzik el. A forgalmi előtérbővítés 12 légi jármű egyidejű kiszolgálását teszi majd lehetővé, de még ez is csak a megvalósuló előtérfejlesztés első fázisát jelenti.
A terminálfejlesztés minden eleme várhatóan nyolc éven belül valósul meg.
A fenntarthatóság jegyében bővítik a repülőteret
A 3. terminál fejlesztését és tervezését fenntarthatósági szempontok vezérlik. A Budapest Airport célja, hogy a Repülőterek Nemzetközi Tanácsa által meghatározott határidőnél húsz évvel korábban, 2030-ra nullára csökkentse a repülőtér kibocsátását. A terminálfejlesztés minden eleme várhatóan nyolc éven belül megvalósul.
A terminál építése számokban: sok új munkahely, hatalmas pluszjövedelem
A KPMG tanulmánya alapján – írja a közlemény – a 3. terminál megépítésével összefüggő beruházási és kivitelezési tevékenységek
- 2027-ig akár 63,9 milliárd forintnyi közvetett hozzáadott értéket is teremthetnek a beszállítói láncon keresztül,
- 6400 embernek adhatnak munkát,
- és a magyar családok jövedelméhez akár 23,4 milliárd forinttal járulhatnak hozzá.






