„A magyarországi turizmus hasít, Ferihegy Európa leggyorsabban bővülő repülőtere” – közölte Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter a Michelin Guide kedd esti budapesti díjátadóján, ahol köszönetet mondott a magyar gasztronómiának is a teljesítményéért.
Magyarországon rekordév az idei: októberig 15,5 millió vendég 38,5 millió éjszakát töltött el a hazai szálláshelyeken, ami 5,3 százalékkal haladja meg a tavalyi adatot, a vendéglátásban dolgozók megélhetését pedig 10 százalékkal több vendég biztosította. Konjunktúra van tehát a magyar turizmusban – állapította meg a miniszter.
A Liszt Ferenc repülőtér utasforgalma 2024-ben meg fogja közelíteni a 18 milliót, ez Európában a leggyorsabb növekedés a szektorban
– mondta Nagy Márton, kiemelve: a reptér visszavásárlásával tehát jó üzletet kötött az állam.
Hozzátette,
a tervek szerint 2030-ra évi 20 millióra növekszik a reptér utasforgalma, jövőre pedig lerakják a 3-as terminál alapkövét, ezzel minőségi körülmények fogadják majd a növekvő számú utazót.
Szólt arról is, hogy továbbra is fenntartják a SZÉP-kártya-rendszert, amely a belföldi turizmus egyik legfontosabb forrása, és stabil bevételt ad az ágazatnak.
Kiemelte: a turizmus ma már a magyar GDP közel 12 százalékát, a központi költségvetés 10 százalékát adja. Az ágazatot a kormány is igyekszik segíteni, hétfőn meg is jelent a borravaló adómentessé tételéről és a szervizdíj maximálásáról szóló rendelet – jelezte.
Gulyás Gergely, a Miniszterelnökséget vezető miniszter még tavasszal leleplezte a nagy költségvetési terveket a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérrel kapcsolatban. Akkor elmondta, hogy
Világossá tette, hogy önmagukban már ezek jelentős beruházást feltételeznek, éppen ezérz nem csak állami forrásból valósulhatnak meg. „Ilyen jellegű tárgyalások zajlanak is. Több száz milliárd forintos fejlesztésekről van szó, ezek között van olyan, amelyet piaci alapon is meg lehet csinálni, ami főleg a vasútra igaz” – mondta.
Szeptemberben már elkezdődött a ferihegyi repülőtérre vezető út felújítása a fejlesztés környezeti hatásvizsgálatával. Miután újra magyar kézbe került a repülőtér, az út fejlesztése is új lendületet kapott, ám szeptember 10-én még csak a 60 napos hatásvizsgálat indult el. Maga az építkezés 2026-ban kezdődhet meg, és három-öt éves munka után, leghamarabb 2030-ra készülhet el a kormányhivatal szerint.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.