Figyelmeztetést adott ki a Magyar Posta: különös módszerrel verik át az ügyfeleket
Magyar Posta-értesítés: csomagja a megadott cím hibája miatt nem érkezett meg – ilyen szöveges üzeneteket kapott a napokban a Világgazdaság egyik olvasója. Hamar kiderült, nem egyedüliként, hanem legalább nyolc másik címzettel közösen, akiknek a telefonszámai csak egy vagy két számjeggyel különböztek.

Hogy összesen hány magyar telefonszámra küldhették ki ezt az SMS-t, azt nem tudni, de talán nem alaptalanul feltételezhető, hogy tömeges jelenségről lehet szó. A Magyar Posta nevében kiküldött értesítés úgy folytatódik, hogy ha a cím hibáját javítani kívánja az ügyfél, akkor kattintson a megadott linkre 24 órán belül.
Az ön által frissített cím után azonnal újraszállítunk, köszönjük a visszajelzését
– zárul a szöveg. Ami némiképp meglepő lehet, hogy néhány órán belül újabb üzenet érkezett, és noha az ügyfél elővigyázatosságból nem kattintott a linkre, mégis arról tájékoztatták, hogy megrendelésénél immáron minden adat stimmel.
Magyar Posta: így akarják átverni az ügyfeleket
Lapunk az ügyben megkereste az állami tulajdonú céget. Arra voltunk kíváncsiak: valóban övék az SMS, vagy pedig visszaélnek a Magyar Posta nevével? Ha az utóbbi, vizsgálják-e, ki áll mögötte, és tudnak-e arról, esett-e valaki áldozatául az átverésnek.
Arra is rákérdeztünk, mennyire gyakori, hogy visszaélnek a posta nevével, illetve mit tanácsolnak, mire érdemes figyelnie az ügyfeleknek, hogy időben észleljék a csalást.

Válaszában a társaság először is figyelmeztetett:
nem a Magyar Posta által küldött értesítésről van szó.
Azt javasolják, hogy ilyen esetekben első lépésként mindig ellenőrizze mindenki a feladó e-mail-címét vagy SMS esetén a küldő telefonszámát, mert abból rögtön kiderülhet, hogy nem a Magyar Posta hivatalos elektronikus címéről vagy telefonszámáról (06-30-344-4987) érkezett a megkeresés.
Szintén praktikus tanács, hogy az egérmutató e-mail-cím fölé mozgatásával ellenőrizhető, hogy az így megjelenő link valóban a posta.hu-s tartományra (domain) mutat-e. Érdemes összevetni a küldő e-mail-címét a Magyar Posta korábbi, azonos témában küldött, és már hitelesnek bizonyult üzeneteivel.
Hangsúlyozzuk, hogy társaságunk soha nem küld külföldi telefonszámról vagy „.com” végződésű e-mail-címről ügyfélértesítéseket
– tették hozzá
A megtévesztő értesítésekről szóló ügyfélbejelentéseket a Magyar Posta komolyan veszi, és a lakossági tájékoztatás mellett jelzi azt az intézkedésre jogosult hatóságnak is. Ha valaki mégis a csalók áldozata lesz, és kár éri, akkor haladéktalanul lépjen kapcsolatba a számlevezető bankjával a hivatalos elérhetőségein, és tegyen mielőbb (lehetőség szerint még a kézbesítés napján) rendőrségi feljelentést vagy a fogyasztóvédelmi hatóságnál bejelentést.
Végezetül a Magyar Posta a nevével való visszaélések gyakoriságáról elmondta, hogy minden hétre jut ezzel kapcsolatos ügyféljelzés, ugyanakkor szezonálisan, például
- karácsony,
- Black Friday,
- kínai holdújév,
ez hatványozottabban igaz. „Ez azonban azt is jelenti, hogy ügyfeleink egyre tudatosabbak, felismerik a gyanús jeleket, és többségük nem dől be a csalók próbálkozásainak” – zárta nyilatkozatát a szolgáltató. Ezen a linken a KiberPajzs programmal összekapcsolt felhívás olvasható, amelyben további tanácsok is szerepelnek a fenti Magyar Posta-átveréshez hasonló módszerek kapcsán.
Orbán Viktor vészjósló üzenetet küldött a magyarországi boltoknak: ne próbálkozzanak, mert különben megemlegetik
A kormányfő egyértelműen megmondta, mi fog történni, ha a magyarországi boltok nem viselik el az árrésstop intézkedését. Orbán Viktor kilátásba helyezte az intézkedés drasztikus kiterjesztését.


