BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Itthon is népszerű francia márka kezdett el használt ruhákat árulni – megéri ott vásárolni?

A prémiumdivatházak közül elsőként a Lacoste vásárolja fel, majd értékesíti tovább a használt árucikkeit. Egyelőre nem a magyar vásárlók alkotják majd a célközönséget.

A közismert francia márka elindította új projektjét, amelynek köszönhetően olcsóbban kínálja a termekéit.

 prémium divatházak közül elsőkként a Lacoste vásárolja fel, majd értékesíti tovább a használt árucikkeit
A prémiumdivatházak közül elsőként a Lacoste vásárolja fel, majd értékesíti tovább a használt árucikkeit / Fotó: AFP

A Lacoste nemrég vágott bele a használtruha-kereskedésbe, ehhez pedig egy másik francia vállalattal, a használt cikkekre specializálódott Faume-mal állt össze. „A Lacoste egy örökség története, ezért a divatház meghosszabbítja ruhadarabjai életciklusát a Lacoste Second Hand segítségével” – fogalmaz a francia divatcég. 

Az ötletével a Lacoste lett az első divatcég, amely saját használt árucikkeit árulja,

tehát ha valaki túl szeretne adni a megunt, de jó állapotban lévő Lacoste márkájú holmiján, vagy éppen olcsóbban akar vásárolni a cégtől, ezt már megteheti a francia cég holnapján keresztül.

A Lacoste Second Hand azt vállalja, hogy felvásárolja a saját márkájú ruházatot és bőrárut, azonban nem fogad be gyermekruhákat, fehérneműt, fürdőruhát, cipőt, parfümöt, órát, szemüveget és textíliákat sem. A divatház kiköti, hogy 

  • a termék a 2019 tavaszi-nyári szezonnál régebbi nem lehet,
  • tisztának kell lennie,
  • nem lehet sérült, 
  • és rendelkeznie kell az összes eredeti címkéjével.

A használt cikkek adásvétele azonban csak a divatház francia oldalán és egyelőre csak a francia felhasználóknak lett engedélyezve. Az oldal kínálata szerint 

  • egy férfi tenisz pólóért 72 eurót (több mint 29 ezer forint) kérnek,
  • egy női body 150 euróba (több mint 61 ezer forint) kerül, 
  • egy uniszex kabát pedig 150 euró (közel 108 ezer forint). 

Presztízskérdés régi prémiummárkát vásárolni

Az együttműködésben részt vevő Faume vezérigazgatója, Aymeric Déchin közölte, hogy a használtcikk-piac virágzik, és szerinte a vállalkozásuk modelljének sikerességét azt mutatja, hogy már 45 tekintélyes márkát forgalmaznak, és ez „nemcsak lehetséges és erényes, hanem a teljesítmény növelését is lehetővé teszi”. 

A francia Faum a prémiumdivatcikkek 40 százalékát már Franciaországon kívül értékesíti, Németországban, Hollandiában, Belgiumban, Spanyolországban és Olaszországban is vannak vásárlói. A 2022-ben létrejött cég 10 millió eurós árbevétel elérését tűzte ki célul, 2023-hoz képest idén 60 százalékos növekedést ért el.  

Korábban a Világgazdaság is megírta, hogy egyre többen vásárolnak használt holmikat is. Az eladott ruhák háromnegyede felnőttméret, női lábbelikből pedig kétszer annyit értékesítenek az online piactéren, mint férficipőkből. Mindeközben nemzetközi kutatások szerint 

a használt ruha piaca háromszor olyan gyorsan nő, mint az újé.

Ugodi Tibor stílustanácsadó, divatblogger szerint ma már teljesen természetes, hogy számos prémiumterméket meg lehet vásárolni second-hand üzletekben és különböző online platformokon is. Hozzátette azonban, hogy az üzletekben nem feltétlenül azért lehet fellelni egy-egy luxusdarabot, mert azt a korábbi tulajdonosa megunta volna.

„Én leginkább azt gondolom, hogy a legtöbb ilyen ruha nem használt, hanem inkább a gyártásban hibás vagy többletgyártás eladatlan termékről van szó. Persze lesz pár valóban presztízsmárka, amely még így sem dobja másodlagos piacra termékeit” – mondta el a Világgazdaságnak.

Véleménye szerint 

a francia Lacoste sokáig jelentős luxusmárka volt, mára inkább egy drágább fast fashionnek minősül, ami már nem annyira elérhetetlen a hétköznapi fogyasztóknak sem. 

„Magas a gyártási minőség, de már ez nem azt jelenti, hogy egyedi lenne” – tette hozzá.

A Lacoste sokáig jelentős luxusmárkának számított
A Lacoste sokáig jelentős luxusmárkának számított / Fotó: AFP

Az érékesítési stratégia szerinte logikus volt a divatháznak, mert jobban meg kell nyernie a Z-generációt is, hiszen ők már tudatosabb vásárlók, figyelnek a környezeti lábnyomuk hatására, és érzékenyebbek a megfelelő ár-érték arányra is. „Minőséget szeretnének kapni, de nem luxusáron” – fogalmazott Ugodi. 

A Fashion United 2018-as tanulmánya szerint, bár évente százmilliárd ruhadarabot gyártanak, az emberek csak a ruhatáruk körülbelül 50 százalékát viselik. De arról is született már tanulmány az Egyesült Államokban, hogy a vásárlók 59 százaléka szeretné, ha a divatipar fenntartható és  környezetbarát lenne. Az a divatház, amely az élvonalban szeretne maradni, már nem tekinthet el ezektől a szempontoktól.

A Faum úgy fogalmazott: a használt termékekkel egy új, fiatalabb célpiacot céloznak meg, akik az esetek 70 százalékában először vásárolják meg valamelyik általuk forgalmazott terméket. Ez pedig egy olyan lehetőség, ami által a márkák új ügyfeleket találhatnak maguknak,  illetve fiatalíthatják a vevőkörüket.

A cég szerint arra törekszenek, hogy bemutassák a prémium- és a luxustermékeknél, hogy az idő csak növeli presztízsüket. 

Kecskeméti Mercedes: elárulta az igazgató, mi fog történni a gyárral – ez mérföldkő, és már nem csak Magyarországról szól
Az új gyáregység 2026 közepéig megkezdi működését, több mint egymilliárd eurót fektetnek be Magyarországon, amivel 3000 munkahelyet teremtenek. Kiderült az is, a kecskeméti Mercedes átáll-e kizárólag elektromos autók gyártására.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.