BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Itthon is népszerű francia márka kezdett el használt ruhákat árulni – megéri ott vásárolni?

A prémiumdivatházak közül elsőként a Lacoste vásárolja fel, majd értékesíti tovább a használt árucikkeit. Egyelőre nem a magyar vásárlók alkotják majd a célközönséget.

A közismert francia márka elindította új projektjét, amelynek köszönhetően olcsóbban kínálja a termekéit.

 prémium divatházak közül elsőkként a Lacoste vásárolja fel, majd értékesíti tovább a használt árucikkeit
A prémiumdivatházak közül elsőként a Lacoste vásárolja fel, majd értékesíti tovább a használt árucikkeit / Fotó: AFP

A Lacoste nemrég vágott bele a használtruha-kereskedésbe, ehhez pedig egy másik francia vállalattal, a használt cikkekre specializálódott Faume-mal állt össze. „A Lacoste egy örökség története, ezért a divatház meghosszabbítja ruhadarabjai életciklusát a Lacoste Second Hand segítségével” – fogalmaz a francia divatcég. 

Az ötletével a Lacoste lett az első divatcég, amely saját használt árucikkeit árulja,

tehát ha valaki túl szeretne adni a megunt, de jó állapotban lévő Lacoste márkájú holmiján, vagy éppen olcsóbban akar vásárolni a cégtől, ezt már megteheti a francia cég holnapján keresztül.

A Lacoste Second Hand azt vállalja, hogy felvásárolja a saját márkájú ruházatot és bőrárut, azonban nem fogad be gyermekruhákat, fehérneműt, fürdőruhát, cipőt, parfümöt, órát, szemüveget és textíliákat sem. A divatház kiköti, hogy 

  • a termék a 2019 tavaszi-nyári szezonnál régebbi nem lehet,
  • tisztának kell lennie,
  • nem lehet sérült, 
  • és rendelkeznie kell az összes eredeti címkéjével.

A használt cikkek adásvétele azonban csak a divatház francia oldalán és egyelőre csak a francia felhasználóknak lett engedélyezve. Az oldal kínálata szerint 

  • egy férfi tenisz pólóért 72 eurót (több mint 29 ezer forint) kérnek,
  • egy női body 150 euróba (több mint 61 ezer forint) kerül, 
  • egy uniszex kabát pedig 150 euró (közel 108 ezer forint). 

Presztízskérdés régi prémiummárkát vásárolni

Az együttműködésben részt vevő Faume vezérigazgatója, Aymeric Déchin közölte, hogy a használtcikk-piac virágzik, és szerinte a vállalkozásuk modelljének sikerességét azt mutatja, hogy már 45 tekintélyes márkát forgalmaznak, és ez „nemcsak lehetséges és erényes, hanem a teljesítmény növelését is lehetővé teszi”. 

A francia Faum a prémiumdivatcikkek 40 százalékát már Franciaországon kívül értékesíti, Németországban, Hollandiában, Belgiumban, Spanyolországban és Olaszországban is vannak vásárlói. A 2022-ben létrejött cég 10 millió eurós árbevétel elérését tűzte ki célul, 2023-hoz képest idén 60 százalékos növekedést ért el.  

Korábban a Világgazdaság is megírta, hogy egyre többen vásárolnak használt holmikat is. Az eladott ruhák háromnegyede felnőttméret, női lábbelikből pedig kétszer annyit értékesítenek az online piactéren, mint férficipőkből. Mindeközben nemzetközi kutatások szerint 

a használt ruha piaca háromszor olyan gyorsan nő, mint az újé.

Ugodi Tibor stílustanácsadó, divatblogger szerint ma már teljesen természetes, hogy számos prémiumterméket meg lehet vásárolni second-hand üzletekben és különböző online platformokon is. Hozzátette azonban, hogy az üzletekben nem feltétlenül azért lehet fellelni egy-egy luxusdarabot, mert azt a korábbi tulajdonosa megunta volna.

„Én leginkább azt gondolom, hogy a legtöbb ilyen ruha nem használt, hanem inkább a gyártásban hibás vagy többletgyártás eladatlan termékről van szó. Persze lesz pár valóban presztízsmárka, amely még így sem dobja másodlagos piacra termékeit” – mondta el a Világgazdaságnak.

Véleménye szerint 

a francia Lacoste sokáig jelentős luxusmárka volt, mára inkább egy drágább fast fashionnek minősül, ami már nem annyira elérhetetlen a hétköznapi fogyasztóknak sem. 

„Magas a gyártási minőség, de már ez nem azt jelenti, hogy egyedi lenne” – tette hozzá.

A Lacoste sokáig jelentős luxusmárkának számított
A Lacoste sokáig jelentős luxusmárkának számított / Fotó: AFP

Az érékesítési stratégia szerinte logikus volt a divatháznak, mert jobban meg kell nyernie a Z-generációt is, hiszen ők már tudatosabb vásárlók, figyelnek a környezeti lábnyomuk hatására, és érzékenyebbek a megfelelő ár-érték arányra is. „Minőséget szeretnének kapni, de nem luxusáron” – fogalmazott Ugodi. 

A Fashion United 2018-as tanulmánya szerint, bár évente százmilliárd ruhadarabot gyártanak, az emberek csak a ruhatáruk körülbelül 50 százalékát viselik. De arról is született már tanulmány az Egyesült Államokban, hogy a vásárlók 59 százaléka szeretné, ha a divatipar fenntartható és  környezetbarát lenne. Az a divatház, amely az élvonalban szeretne maradni, már nem tekinthet el ezektől a szempontoktól.

A Faum úgy fogalmazott: a használt termékekkel egy új, fiatalabb célpiacot céloznak meg, akik az esetek 70 százalékában először vásárolják meg valamelyik általuk forgalmazott terméket. Ez pedig egy olyan lehetőség, ami által a márkák új ügyfeleket találhatnak maguknak,  illetve fiatalíthatják a vevőkörüket.

A cég szerint arra törekszenek, hogy bemutassák a prémium- és a luxustermékeknél, hogy az idő csak növeli presztízsüket. 

Kecskeméti Mercedes: elárulta az igazgató, mi fog történni a gyárral – ez mérföldkő, és már nem csak Magyarországról szól
Az új gyáregység 2026 közepéig megkezdi működését, több mint egymilliárd eurót fektetnek be Magyarországon, amivel 3000 munkahelyet teremtenek. Kiderült az is, a kecskeméti Mercedes átáll-e kizárólag elektromos autók gyártására.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.