BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Egyre menőbb használt ruhát vásárolni, nem véletlenül

Egyre többen vásárolnak használt ruhákat és cipőket az új holmik mellé. A Vatera friss statisztikája szerint a sport, a luxusmárkák és a molettekre való termékek a legkeresettebbek. Az eladott ruhák háromnegyede felnőttméret, női lábbelikből pedig kétszer annyit értékesítenek az online piactéren, mint férficipőkből. Mindeközben nemzetközi kutatások szerint a használt ruha piaca háromszor olyan gyorsan nő, mint az újé.

Rendkívül kedvező várakozásokkal, a forgalom folyamatos növekedésének prognóziásával startolt az idén is a second hand ruházati piac, aminek nyomán 2023-as forgalmi adatainak elemzésével Magyarország legnagyobb online piactere, a Vatera is áttekintette a saját ruhaeladási trendjeit.

Fashionable,Woman,Decluttering,Her,Wardrobe,,She,Is,Selling,Her,Used
Eladásra és vásárlásra egyaránt népszerű felületek az online piacterek
 Fotó: Shutterstock

Egyelőre felnőtt nők felségterületén járunk

A Vaterán tavaly eladott ruhák, cipők, kiegészítők több mint háromnegyede felnőttméret volt, a gyerekruházati cikkek eladásainak száma a maradék közel negyedét tette ki a tranzakcióknak, míg a babaruházat aránya jóval alacsonyabb. Az utóbbi kategóriában inkább a babakocsik, bababútorok népszerűek a felhasználók körében – derül ki a piactéri statisztikából.

Egyelőre a Vaterán új gazdára találó ruhák háromnegyede női, 

cipőkből és egyéb lábbeliből pedig dupla annyi női kivitelűt adnak el, mint férfimodellt.

Az eladások által generált forgalomban azonban már eltér a megoszlás: 

  • a tranzakciók háromnegyedét kitevő női ruhák a forgalom felét,
  • a tranzakciók negyedét kitevő férfiruházat viszont a forgalom harmadát, 
  • a gyermekruházat pedig kicsivel több mint ötödét generálja.

A divatipar is a másodpiacot segíti

Egy sor nem gazdasági tényező is segítheti a ruhák másodpiaci kereskedelmét a közeljövőben. Az egyre népszerűbb vintage ruhák, kiegészítők autentikus példányait ezeken a platformokon a legegyszerűbb beszerezni, különösképp igaz ez a quiet luxury irányzat minőségi alapanyagokból gyártott, logómentes, semleges színekből álló klasszikus darabjaira – kommentálta az aktuális trendeket Szabó Tünde, a Vatera marketingmenedzsere.

A régi-új stílusok előretörését jelzi, hogy a vaterás top keresések között például megjelent az egyébként nem túl ismert brit Barbour prémium márka.

Meglepő keresési statisztika

A ruházati, sport- és divatmárkák közül a legtöbben a Nike és Adidas termékekre kerestek rá a Vaterán március első felében, 

a harmadik legnépszerűbb keresőkifejezés pedig a moletti volt

a témában. Ezen a néven működik divatgyártó, de a vaterázók általánosságban szokták ezzel a jelzővel illetni a molett emberek vonalaira szabott ruhaneműket.

Young,Woman,At,Home,Using,Laptop,Computer,For,Browsing,Through
A keresőszavakat is elemezték, érdekes a végeredmény / Fotó: Shutterstock

A divathoz kapcsolódó leggyakoribb márciusi keresések közt megtalálható még a Skechers cipőgyártó, a Ralph Lauren, Desigual és Tommy Hilfiger prémium divatmárkák, illetve a Louis Vuitton, Chanel és Gucci luxusmárkák is.

A női ruházaton belül a legtöbbet 

  • a felsőruházatból (39 százalék), 
  • a fehérneműből, a hálóruhából (14 százalék), 
  • az egész ruhákból (11 százalék) 
  • és a nadrágokból (10 százalék) vásárolták.

A férfitermékek körében 

  • a felsőruházat (51 százalék), 
  • a nadrágok (17 százalék), 
  • a kabátok és a mellények (13 százalék) a legnépszerűbbek.

Brutálisan nő a secondhand-ruhapiac mérete

Az európai online divat- és szépségszektor jelentős, 18 százalékos, évi 144 milliárd euróra való bővülését várja tanulmánya szerint a Cross-Border Commerce Europe iparági szervezet 2026-ig. A bővülés jelentős hányadát a Vaterához hasonló, second hand és új ruhák, divatcikkek felhasználók közti adásvételét lehetővé tevő C2C (fogyasztó-fogyasztó közötti) piacterek fogják generálni, mivel egyre több ember számára vonzó beszerzési források költséghatékonyságuk és fenntartható jellegük nyomán. Az amerikai thredUP használtruha-piactér működtetője ennél is optimistább: 2027-ig a globális secondhand-ruhapiac megduplázódását várja, becslései szerint idén év végére a teljes ruházati piac 10 százalékát teszi majd ki a másodkézből származó ruhák, cipők és más divatcikkek. E kutatás szerint a second hand ruhapiac háromszor olyan gyorsan növekszik, mint az újruha-piac, és 2027-re több mint 350 milliárd dollárt tesz majd ki globálisan.

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.