A Match és Smatch üzletek három éven belül véglegesen beépülnek a Colruyt Group márka alá – jelentette be hétfőn a belga kiskereskedelmi csoport.
A Match és Smatch üzleteket 2023 szeptemberében vásárolta meg a Colruyt Group, és ideiglenesen Comarché névre keresztelték át Belgiumban.
A megszerzett 54 szupermarket közül 39-et eredetileg ideiglenes Comarché márkanévre alakítottak át, hetet azonnal Spar néven indítottak újra, hetet a Colruyt Group különböző márkái alatt nyitottak meg újra, egyet pedig véglegesen bezártak az országban.
A Colruyt Group azóta minden felvásárolt üzletet felülvizsgált, hogy meghatározza az egységek új pozícióját a cégen belül.
A még átalakítás alatt álló 33 Comarché üzlet közül
A Match és Smatch hozzávetőleg 950 alkalmazottja csatlakozik a Colruyt Grouphoz. Közel a fele még az új struktúrába kerül, az átalakítás várhatóan 2027-ig tart.
A kereskedelmi lánc eredetileg Match néven alakult 1934-ben Belgiumban, a belga Louis Delhaize Grouphoz tartozik. A csoport portfóliójába tartozott a szintén már megszűnt Cora boltlánc is, amely első magyarországi hipermarketjét 1995-ben hozták létre. A cég kivonulását követően a francia Auchan 2012-re átvette a lánc egységeit.
Magyarországon 2001-ben jelent meg a Match, a Csemege és Julius Meinl üzletlánc felvásárlásával. Üzleteit 2012–2013 során eladta, illetve bezárta. Üzletei helyén CBA, Coop, valamint Spar üzletek nyíltak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.