Az év elején tízpontos vállalásában Lázár János bejelentette, hogy április 1-jétől minden intercityjáraton takarítók is dolgoznak majd.
Hozzátette, hogy a személyzet nemcsak a mosdókat, hanem az összes kabint és magát a járművet is tisztán tartja.
Az építési és közlekedésügyi miniszter később elárulta, hogy
a kocsik mellékhelységeinek, kabinjainak tisztán tartása 2,5 milliárd forintba kerül.
„Erre a napra elég régóta készülünk, április 1-jén beindítottuk a tiszta IC-programot” – mondta Hegyi Zsolt, a MÁV-Volán csoport vezérigazgatója szerdán a Facebookon. Hozzátette, hogy április 1-jétől minden IC-járaton az utazás teljes időtartama alatt takarító személyzet is teljesít szolgálatot.
Elárulta, hogy
az intercityvonatokon egy év alatt 12 millió utazás történik, több mint egymillió ember pedig legalább egyszer utazik IC-járaton.
A videóban a vezérigazgató elmondta: megnézték, hogyan zajlik a gyakorlatban egy intercityvonat takarítása. „Az a célunk, hogy a közösségi közlekedés ne csak olcsóbb, de színvonalasabb is legyen” – mondta Hegyi Zsolt.
Lázár János korábbi év végi interjújában úgy fogalmazott, hogy mentalitás- és kultúraváltásra van szükség a MÁV csoportnál, ami egy nagy állami szervezetnél nagyon nehéz, de alapvetően optimistán látja a jövőt.
Az építési és közlekedési miniszter azt mondta, hogy a panasznak ma az információ demokratizálódása miatt helye és lehetősége is van, ezt el kell fogadni.
Igen, az ügyfél panaszt tesz a késés miatt, igen, az ügyfél el fogja mondani, hogy szaros volt a mosdó. Igen, az ügyfél el fogja mondani, hogy úgy rossz az egész, ahogy van
– fogalmazott.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.