Bepörögtek Magyarországon a juttatások, kényeztetni kell a dolgozót
Eddigi legsikeresebb évét zárta tavaly a juttatási piacon érdekelt Rewin Magyarország Kft.: a három üzletág – dolgozói juttatás, üzleti ösztönzés, szociális támogatás – együttes forgalma 2024-ben 35 százalékkal növekedett a megelőző évhez képest – jelentették be a társaság vezetői kedden, Budapesten.

Ruga Róbert ügyvezető igazgató elmondta: különösen nagy volt a növekedés a vállalat dolgozói juttatásokra specializálódott üzletágában, ahol az különböző utalványok forgalma több mint a duplájára emelkedett egy év alatt. A növekedéshez az ügyfélkör bővülése is hozzájárult: a múlt év folyamán 700 új munkáltató választotta ezt a juttatási formát.
Ami különösen figyelemre méltó, hogy egyre több vállalkozás ismeri fel a csekély értékű ajándékban, mint juttatási formában rejlő lehetőségeket:
tavaly csaknem háromszorosára nőtt az ebben a formában adott utalványok kibocsátása.
E juttatás nagy előnye, hogy kedvezményesen, 33,04 százalékos kulccsal adózik, úgy, hogy három részletben, alkalmanként a minimálbér 10 százalékáig – akár évi 87 ezer forint összegben – adható a munkavállalók számára – és ami szintén nagyon fontos, a közeli hozzátartozóiknak is.
Ruga Róbert szerint a vállalatoknak egyre nagyobb kihívást jelent, hogy hogyan, versenyképes kiegészítő juttatási csomagot adjanak a munkavállalóiknak, amely egyszerre fejezi ki a megbecsülést, másrészt költségoptimalizáció szempontjából is jó megoldást kínál.
Ahogy mostanában mondani szokták, a munkaerőpiacon ma a megtartás az új toborzás, és ebből a szempontból a csekély értékű ajándékként adott vásárlási utalványok hatékony megoldást jelenthetnek
– hívta fel a figyelmet az ügyvezető igazgató.
A Rewin utalványaival jelenleg 17 ezer elfogadóhelyen lehet fizetni az ország teljes területén: a tapasztalat az, hogy a munkavállalók leginkább a napi megélhetésükre, vagyis élelmiszerek, háztartási és vegyi áruk vásárlására fordítják a rendelkezésükre álló keret legnagyobb részét. A Világgazdaság kérdésére Ruga Róbert elmondta: a felhasználói kör igen széles, a mikro- és kisvállalkozásoktól a nagyvállalatokig minden cégméret előfordul az ügyfeleknél.


