BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Lerobbant egy balatoni InterCity-járat, ezért a vezérigazgató döntött: nem húzzák tovább az időt

Az év elején Lázár János közölte: idén negyven darab új villanymozdonyt és tizenöt újszerű dízelüzeműt állítanak forgalomba. Jövőre további tizenöt korszerű villanymozdony érkezik még.

„Ma sajnos megint menet közben romlott el a Keszthelyre tartó Balaton IC mozdonya, ezúttal egy Gigant, ami közel van a negyedik X-hez” – írta Hegyi Zsolt, a MÁV-Volán csoport vezérigazgatója csütörtökön a Facebookra.

Lerobbant egy balatoni Intercityjárat, ezért a vezérigazgató döntött: nem húzzák tovább az időt
Lerobbant egy balatoni InterCity-járat / Fotó: Hegyi Zsolt vezérigazgató, MÁV csoport / Facebook

Azt is írta, hogy a régi, kiváló mozdonyok sokszorosan leszolgálták már az idejüket, „itt az ideje, és szerencsére most a lehetősége is annak, hogy lecseréljük őket”.

Hozzátette, hogy a 10 miniszteri vállalás keretében a csoport száz újabb mozdonyt bérel, a 100 mozdony közel háromnegyede fiatal, nagyteljesítményű villanymozdony. 

A mai gárdonyi eset hatására úgy döntöttem, felgyorsítjuk az újabb vontatójárművek szolgálatba állítását.

 

„Még a MÁV- csoportos arculatnak megfelelő »átfestéssel« sem húzzuk az időt: az érkezésük ütemében, folyamatosan munkába állítjuk az újabb mozdonyokat” – jelentette ki Hegyi Zsolt.

A vezérigazgató szerint így már a pünkösdi forgalomban is hozzájárulhatnak ahhoz, hogy minden utas biztosan és időben jusson el az úti céljához. 

„A vonat utasait, akik csak Gárdonyig tudtak volna utazni, az Országos Haváriaközpont intézkedésére egy dupla FLIRT motorvonat vitte Keszthelyig” – írta.

Az év elején  tízpontos vállalást tevő Lázár János építési és közlekedési miniszter közölte: idén 40 darab új villanymozdonyt és 15 újszerű dízelüzeműt állítanak forgalomba. 2026 első fél évében további 15 korszerű villanymozdony érkezik még.

A MÁV közlése szerint ezeknek az intézkedéseknek köszönhetően 2026 nyaráig a napi forgalomban közlekedő minden második villamos mozdony korszerű lesz, az IC-járatoknak pedig közel 90 százaléka korszerű, nagyteljesítményű mozdonnyal fog közlekedni.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.