Még tavasszal Lázár János építési és közlekedési miniszter a közlekedésinfón ismertette, hogyan készül a nyári főszezonra a MÁV-Volán csoport, illetve milyen szolgáltatásokkal javítanák a közlekedési vállalat működését.
Hegyi Zsolt, a csoport vezérigazgatója a közös sajtótájékoztatón bemutatta a miniszter 10 pontos vállalásának gyakorlati megvalósítását, de röviden kitért egy korábban nem ismertetett koncepcióra is, amely jelentősen érinti a vasúttársaságot.
A vezérigazgató bejelentette: a Mol kiskereskedelmi hálózata, a Fresh Corner megjelenik a MÁV pályaudvarain. Akkor azt mondta, hogy
nagyon alapos együttműködésben vannak a Mol csoporttal, és a Déli pályaudvaron válik először elérhetővé a Fresh Corner szolgáltatás még júniusban,
de ennél többet nem árult el.
„A Déli pályaudvaron nyílt Fresh Corner hot-dogozó kioszk fontos lépés a vasúti jelenlét erősítésében” – írta a cég a Világgazdaság megkeresésére.
Az olajvállalat hosszú távú célja, hogy kiskereskedelmi szolgáltatásait egyre több helyen elérhetővé tegye. „Így a jövőben,
különösen az országos pályaudvari fejlesztések fényében, nincs kizárva, hogy újabb helyszíneken is megjelenik a Fresh Corner”
– közölte a Mol.
Tavaly Lázár János jelentette be, hogy a magyar állam a kiválasztott befektetőkkel 99 évig üzemelteti majd többi között
A MÁV lapunknak elmondta, hogy a pályaudvarok felújítása országos, térségi és helyi szinten is megvalósul: 62 helyszínre érkeztek fejlesztési ötletek.
Az építési és közlekedési miniszter azt is mondta, hogy „vannak olyan vasúti pályaudvarok, amelyeket át lehetne alakítani kereskedelmi központokká”.
Hozzátette, maradna részben a vasúti funkció, például a Déli pályaudvar esetében is. A vasútállomást azért emelte ki, mert a sajtó korábban arról írt, hogy akár be is zárhatják, de ez nincs tervbe véve. Lázár szerint a pályaudvaron a „fölösleges területeket” lehetne kereskedelmi célra hasznosítani.
A minisztérium közlése szerint a hazai nagy vasútállomások felújításában a lengyel megoldásokat akarják átemelni,
összesen 89 hektárnyi MÁV-területet értékesítenek.
Korábban a Mol kijelentette, hogy a Shape Tomorrow stratégia részeként 2030-ig több mint 4 milliárd dollárt (több mint 1360 milliárd forint) költ fenntartható üzleti projektekre, például kényelmi termékek és szolgáltatások kialakítására: ebbe illeszkedik a kiskereskedelmi hálózat bővítése is.
A Világgazdaságnak úgy nyilatkoztak, hogy a pályaudvari és vasúti jelenlét új távlatokat nyithat a Fresh Corner számára:
a jövőben – a helyi adottságok és az utasforgalom függvényében – a márka újabb helyszíneken is elérhetővé válhat.
„A Mol Shape Tomorrow 2030+ stratégiájának része, hogy a fogyasztókhoz közelebb hozza szolgáltatásait, és minél több élethelyzetben kínáljon kényelmes, minőségi megoldásokat” – írta a Mol.
Azt is célként tűzte ki, hogy a nem üzemanyag-típusú termékek arányát 2025-ig az összes tranzakció 65 százalékára, 2030-ig pedig 85 százalékára növeli a vállalat.
A Balaton északi partjára vonattal utazóknak az is feltűnhetett, hogy több járaton külön felmatricázott Fresh Corner-kocsik jelentek meg. A MÁV és a Mol együttműködésében üzemeltetett bisztrókocsik idén nyáron biztosan kipróbálható.
A MÁV szolgáltatásairól tudni kell, hogy az Utasellátó csak a balatoni és a nemzetközi járatokon van biztosítva.
Tavaly nyáron a főváros és Keszthely között ingázó Balaton InterCityk étkezőkocsiján közel 45 ezer, a Kék Hullám IC-k bisztrókocsiján pedig több mint 21 ezer fogyasztás történt.
Hegyi Zsolt, a MÁV csoport vezérigazgatója korábban elmondta, hogy
lehet találkozni, és ezekben a kocsikban jelentős forgalmat bonyolítottak le:
A jelenlegi pilot projekt a balatoni Kék Hullám InterCity (Budapest–Tapolca, Tapolca–Budapest) vonalakon valósul meg
– írta a Mol a lapunknak, majd hozzátette: a vállalat célja , hogy a vásárlók igényeit követve „ott is jelen legyen, ahol az emberek a mindennapjaikat élik”. A bisztrókocsik kínálatában megtalálható a hot-dog, pizza wrap, különféle szendvicsek, valamint alkoholos és alkoholmentes italok is.
A Mol közölte, hogy a Fresh Corner kínálata a vásárlói igényekhez igazodik, amelyek „nyilvánvalóan mások egy pályaudvaron vagy vonaton, mint egy töltőállomáson”. A töltőállomásokon elérhető legnépszerűbb termékeik is megtalálhatók mind a kioszkban, mind pedig a vonatokon. Az utasok a Mol Move hűségprogrammal is élhetnek: működik a pontgyűjtés, elérhetők a kedvezmények is.
A bisztrókocsiban készpénzmentes fizetésre is van lehetőség, bankkártyával és valamennyi SZÉP-kártyával. A Fresh Corner által üzemeltetett kocsik a nyári főszezon időszaka alatt június 21-től augusztus 31-ig közlekednek.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.