Azonnal reagált és betölti a piaci rést a Wizz Air azt követően, hogy a nagy rivális Ryanair kedden bejelentette, nem indítja újra járatait Tel-Avivba. A Wizz Air szerdán azt írta közleményében, hogy Izrael legnagyobb diszkont-légitársaságaként megerősíti elkötelezettségét az izraeli piac mellett, a 2025-ös téli menetrendi időszakban több mint egymillió ülőhelyet biztosít az oda tartó és az onnan induló járatain. Ez az ülőhely-kapacitás 18 közvetlen útvonalat fed le Izrael fővárosából, ez az előző évhez képest több mint 240 százalékos a bővülésnek felel meg.
Az újabb bővítés jól mutatja a Wizz Air elkötelezettségét a megbízható és megfizethető utazási lehetőségek biztosítása mellett, valamint hangsúlyozza a légitársaság Tel-Avivra és Izraelre vonatkozó hosszú távú stratégiai terveit. A város legnagyobb nem izraeli légitársaságaként a Wizz Air a 2025-ös téli időszakban és azt követően is folytatja járatai üzemeltetését, Tel-Avivból közvetlenül az alábbi európai célállomásokra:
Tegnap az egyik legnagyobb hazai légi közlekedési szaklap, az Air Portal írt arról, hogy az ír fapados az idei téli menetrendben nem közlekedik a Ben Gurion repülőtérre, mert a légikikötő nem garantálja a jövő évi nyári menetrendhez szükséges résidőket és a diszkontterminál zavartalan használatát. A Ryanair a portálnak azt írta, a döntés mintegy egymillió ülőhely és 22 útvonal kiesését jelenti. A társaság indoklása szerint a háttérben az áll, hogy a Ben Gurion repülőtér vezetése visszautasította a Ryanair számára a már kihirdetett 2026-os nyári menetrendhez szükséges résidők fenntartását, emellett arra sem vállalt garanciát, hogy nyitva tartják a low-cost járatokat kiszolgáló 1-es terminált az esetleges biztonsági intézkedések idején is.
Az idei nyári időszakban a Ryanair tel-avivi járatait többször is fel kellett függeszteni a légtér lezárásai,
illetve a repülőtér döntései miatt, amikor három alkalommal is bezárták az 1-es terminált, és a Ryanair járatait a 3-asra helyezték át.
A magyar gyökerű légitársaság rekordnyárról számolt be szeptemberben, több mint 24,5 millió utast szállított a teljes hálózatban, ami 10 százalékos növekedés. A május–augusztusi időszakban mintegy 120 ezer járatot teljesített, ami 7 százalékos növekedés, július óta napi 1000 járatot üzemeltetnek. A járatok kihasználtsága javult.
Nemcsak összességében, hanem Magyarországon is rekordokat döntött a vállalat: 12 ezer járaton 2,6 millió utast juttattak célba, ami 13 százalékos emelkedés. Magyarországon idén várhatóan elérik a 8 millió utast, és még szintén idén összejöhet a 60 milliomodik magyarországi utas.
A törlésekre a franciaországi tüntetések miatt volt szükség, illetve egy járatot a birminghami kifutópályát eltorlaszoló, balesetes kisgép miatt nem tudtak indítani. (Ebbe nem számolták bele az izraeli háború miatti törléseket, a légtérlezárások valamennyi arrafelé közlekedő légitársaságot sújtották.) A Wizz Air kommunikációs vezetője, Radó András kiemelte, hogy idén a korábbiaknál gördülékenyebb volt az együttműködés a HungaroControllal, a légi irányítás jól teljesített a május–augusztusi főszezonban, amiért a Wizz Air hálás is nekik.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.