alkatrész

Még lehet gondjuk az autógyáraknak

Teljes kapacitással, ismét három műszakban termel az Audi győri gyára, és a kecskeméti Mercedes-Benznél is újraindult az élet tíz nap szünet után. A magyarországi járműalkatrész-gyártás, bár fontos része a hazai autóiparnak, a globális csiphiányt nem tudja orvosolni.

Bajban a magyar autógyártás is

A kecskeméti Mercedes-Benz gyár tíz napig szünetelteti a termelését, a győri Audi két hétig egy műszakban gyárt a globális alkatrészhiány miatt. A Suzukinál még nem okoz fennakadást a hiány.

Hanyatlik a cég árfolyama, autók millióit hívhatják vissza

Eddig mintegy 12 millió járművet hívtak vissza világszerte a japán Takata autóalkatrész-gyártó vállalat hibás légzsákjai miatt, de az üggyel foglalkozó néhány biztonsági szakértő szerint az Egyesült Államokban akár 25 millió jármű lehet érintett.

Előre menekül a Hajdu

A válság ellenére is növelte termékpalettáját és megrendelői számát a Hajdu csoport. Ezek azonban kényszer-szülte eredmények, hiszen ha a cégvezetés az elmúlt két évben nem kereste volna a kitörési pontokat, mára nagyot esett volna az árbevétel. A Hajdúsági Ipari Zrt.-nél a hazai eladások visszaesését ellensúlyozni tudta az export 7 százalékos emelkedése
Világgazdaság Piactér