diszkontlánc

Az európai alsó harmadban a magyar vásárlóerő

Némileg javult a hazai fogyasztók vásárlóereje a napi fogyasztási cikkek piacán, de továbbra is az uniós országok alsó harmadában helyezkedik el – derült ki a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) közelmúltban tartott élelmiszeripari konferenciáján.

Diszkontok: bírják a szigort

Az elmúlt néhány évben bekebelezték a diszkontláncok az élelmiszer-kereskedelmi piacot. A hiperek piaca 3 milliárdot olvadt négy év alatt, míg a diszkontoké 170 milliárddal nőtt.

Töretlenül szórjuk a pénzt a diszkontláncokban

Az év első öt hónapjában a kereskedelmi csatornák piacrészében jelentősebb változások figyelhetők meg. A magyar háztartások érezhetően többet költenek a diszkont üzletekben, mint az előző év hasonló időszakában. A négy diszkont lánc közül kettő jelentős, két-számjegyű piacrész növekedést ért el – áll a Gfk legfrissebb felmérésében.

A "pokoli" munkatempó miatt sztrájkol a francia Lidl-vezér

Szolidaritásból sztrájkol a franciaországi Lidl vezérigazgatója. Az alkalmazottak többsége ugyanis hátfájástól, porckorongsérvtől szenved. A vezető szerint a dolgozók nem bírják a „pokoli” munkatempót, amelyen a német anyavállalat nem akar könnyíteni – írja a Spiegel.
1
Világgazdaság Piactér