Cégvilág

A turizmus felé nyitnak az áruházláncok

A vásárlói lojalitásra és a hazai szállodák népszerűségére épít az utazási szolgáltatások terén a Tesco, a rivális Aldi pedig elsősorban az osztrák, horvát és olasz ajánlataival versenyképes.

Látványos átalakuláson megy keresztül a kiskereskedelem:

azok után, hogy az élelmiszer, a nem élelmiszer és az üzemanyag kategóriák közti határvonal elmosódott, ma már a turizmus felé is nyitnak a diszkontok, szuper- és hipermarketek.

A Magyarországon is megtalálható áruházláncok közül a jelenlegi formájában 2015 márciusa óta kínál utazási szolgáltatásokat a Tesco, idehaza hasonló lépésre eddig csak az Aldi szánta rá magát 2017 szeptemberében. Információ­ink szerint belátható időn belül nem is lesz három- vagy többszereplős ez a piac, megkeresésünkre a SPAR, a Lidl és az Auchan is jelezte, hogy nincs napirenden ilyen irányú bővítés.

Fotó: AFP

A Tesco utazás üzletága évről évre dinamikusan fejlődik, a legnépszerűbb úti célok a hazai szállodák – közölték lapunkkal a hipermarketnél. A szolgáltatásaikat igénybe vevők jellemzően két-három éjszakára utaznak el, és a foglalásaik kétfősek.

Kiemelték, hogy a különféle árleszállítások lényegében folyamatosak, a szezonális kedvezmények és a Black Friday-akciók mellett a Clubcard-ügyfeleknek kínált speciális ajánlatokat és a VIP-klubot említették meg. Miután megújították a klubtagságot, a meghirdetett legjobb árakból további 11 százalék kedvezményt kapnak a tagok, és ingyenes utasbiztosításban részesülnek, negyedévente pedig exkluzív akciókat is szerveznek számukra.

Az Aldi Utazás Közép-Európa legnagyobb beutaztató ügynöksége, az Eurotours termékeit kínálja, amely 2500 szállodával áll partnerkapcsolatban, és további 4000 beszállítója van csaknem 90 országban. A cég évente 1,3 millió turistát utaztat, közülük 550 ezren a hazai szolgáltatás osztrák megfelelője, a Hofer Reisen révén utaznak

– közölték a Világgazdasággal a diszkontláncnál. Tavaly már Magyarországon is több ezer utas választotta az Aldi Utazást, a célországok közül Ausztria a legnépszerűbb, minden harmadik foglalás ide érkezett. Kedveltek az osztrák síutak és városnéző programok, vagyis Bécs és Salzburg a leglátogatottabb, de Karintia és Stájerország is felkapott.

A foglalások negyedét Olaszország adta, főleg az ország északi része, míg Horvátország a dobogó harmadik helyét foglalja el a forgalom ötödével. A negyedik legtöbb foglalás Magyarországra érkezett, itthon keresettek a wellnesshotelek, feljövőben van a Balaton, például Tihany.

A teljes cikk a Világgazdaság hétfői számában olvasható

turizmus diszkontlánc kiskereskedelem
Kapcsolódó cikkek