Magyarországot már bevette, s Görögország után most épp Portugáliában folytatja hódító útját Európa egyik vezető kiskereskedelmi vállalata, a lengyel Pepco. A coimbrai egység szerdai átadásával immár húsz országban lesz jelen a csoport három márkája – Pepco, Poundland és Dealz – egyikével. A portugáliai lánc még májusban két újabb „szemmel” bővül (Albufeira és Olhao), míg az év végére már Lisszabonban, Portóban és Bragában is feltűnnek a Pepco-logók.
Az elsősorban háztartási fogyasztási cikkeket, játékokat és ajándéktárgyakat kínáló Pepco hálózata 4127 egységet számlál, de terjeszkedésüknek még koránt sincs vége. A márciussal zárult hat hónapban 166 új boltot nyitottak, szeptember végéig további 550 egység átadása van tervben. Trevor Masters vezérigazgató azt is jelezte, hogy idén huszonegyedik országként Bosznia-Hercegovina is csatlakozik a hálózatukhoz.
A lengyel diszkontlánc forgalmi adatai is mutatósak, ebben az is közrejátszik, hogy a kiugróan magas elleni küzdelem jegyében, a megélhetési költségek szorításában egyre többen keresik fel az alacsonyabb árakkal dolgozó üzleteket.
Árpolitikánknak köszönhetően egyre több vásárlót vonzunk magunkhoz, a kulcspiacainkon növelni tudtuk részesedésünket a diszkontláncok körében
– büszkélkedett eredményeikkel Trevor Masters. Részint ennek is köszönhetően a csoport forgalma éves összevetésben 23 százalékkal nőtt üzleti évének márciussal zárult első felében, elérve a 2,84 milliárd eurót. Az egy éve már működő boltok forgalmi összevetésében 11,6 százalékos bővülést mutattak ki, tehát a gyors terjeszkedés nagyban hozzájárult a fogalom felfutásához.
Tömör kitekintésükben a szeptemberrel záruló üzleti évre az üzemi eredmény bővülését 14-16 százalék körülire teszik, két számjegyű forgalombővülés mellett. A profit az előző évben 731 millió euró volt, ebből arra lehet következtetni, hogy idénre 800 millió feletti nyereséget várnak.
A diszkontlánc adósságállománya 1,4 milliárd euró volt a legutóbbi, decemberi adatközlés szerint. A mostani gyorsjelentésben semmilyen nyereségadatot nem tüntettek fel. A Pepco varsói tőzsdén épp két évvel ezelőtt, 44,6 zlotyn debütáló részvénye jelenleg 8,2 százalékkal ér kevesebbet, a kiskereskedelmi csoport piaci értéke eléri az 5,5 milliárd eurót.