
TOP 10: ezek a legnépszerűbb közösségi oldalak
Napjainkban nehezen érvényesülhetnek azok a piaci vagy közéleti szereplők, akik nincsenek jelen a különböző közösségi felületeken – derül ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) megbízásából készült friss kutatásban, amely minden eddiginél átfogóbb képet nyújt a magyarok tartalomfogyasztási szokásairól a Facebookon.

A sporthírek és a politikai témájú posztok taroltak a közösségi oldalakon
A médiahatóság aktuális tanulmánya a 300 legnépszerűbb hazai Facebook-oldal mintegy hárommillió, 2021 és 2024 között született posztját vizsgálta. Ezek közül a legtöbb lájkot és egyéb reakciót a sporthírek váltották ki, a legnagyobb számú komment a politikai témájú bejegyzésekhez érkezett, míg a legtöbb megosztást a receptek érték el. A legnépszerűbb posztok
- a mindennapi élethez kapcsolódó mémek,
- az életről és halálról szóló nagy bejelentések,
- a celebekről, sportolókról, zenészekről szóló hírek,
- a gyors és egyszerű receptek,
- a megható történetek,
- az idézetek és
- az ezoterikus tartalmak voltak.
A vizsgált időszakban
a legtöbb, közel 3,9 millió megosztást a „Wegera a kommunikátor” állatmentő oldal érte el. Itt találhatjuk a legtöbbször, csaknem 39 ezerszer megosztott posztot is, míg a legtöbb, mintegy 55 millió reakciót a Nemzeti Sport Online bejegyzései váltották ki.
Mitől lesz sikeres egy poszt?
Az, hogy mennyi emberhez jut el egy-egy bejegyzés, a tanulmány szerint szorosan összefügg azzal, hogy egyébként milyen gyakran posztol az adott oldal: az online hírportálok felületei például jellemzően óránként több bejegyzést is közzétesznek, ezek azonban kevésbé mozgatják meg a felhasználókat. Ezzel szemben a ritkábban, napi egy-két alkalommal posztoló közéleti személyiségek bejegyzései sokakat képesek megszólítani.
A kutatás rávilágít: a Facebook kimondott és burkolt elvárásai egyaránt meghatározzák, hogy a tartalomgyártók mit, mikor és milyen mennyiségben állítanak elő. A tartalomgyártóknak muszáj a posztjaikat a Facebook elvárásaihoz és ízléséhez igazítaniuk, máskülönben láthatatlanná válhatnak a felhasználók számára.
Melyik volt a TOP 10 legnépszerűbb közösségi oldal?
A gazdaság más területeihez hasonlóan a Facebookon is jellemző, hogy kevés szereplő visz sokat: a vizsgált bejegyzések több mint felét a húsz legnépszerűbb oldal tette közzé. A 300 vizsgált oldal legnagyobb része, 42 százaléka valamilyen közéleti személyiség felülete volt – ők a legsikeresebbek a felhasználók elérésében is: a húsz legtöbb interakciót produkáló oldalból tizenhét valamilyen közéleti személyiségé volt.
A tíz legnagyobb oldalból nyolc rendelkezik egymillió feletti követőszámmal.
- A legnagyobb oldal „HAVASI” azaz Havasi Balázs zongoristáé, 1 millió 390 ezer 52 követővel,
- őt követi a Receptneked (1 millió 274 ezer 374),
- Norbi (korábban Norbi és az Update) oldala (1 millió 247 8 ezer 825),
- Tibi atya (1 millió 241 ezer 475),
- a Nosalty (1 millió 142 ezer 454),
- Kasza Tibor (1 millió 85 ezer 736)
- Imre Fejes Photographer (1 millió 35 ezer 313),
- a Paramount Network Hungary (1 millió 34 ezer 813),
- majd Mága Zoltán (999 ezer 988) és végül
- a Csodás Magyarország 998 ezer 492 követővel.
Ezeknek az oldalaknak a nagy része azonban vagy aránylag ritkán posztol, vagy jelentős hányadban nem magyarok követik őket, vagy a posztjaik nem váltanak ki kiemelkedően magas interakciókat vagy reakciókat.
A „két Tibor internete”, azaz a közel egy évtizeddel korábban Tibi Atya és Kasza Tibor által dominált Facebook korszaka már véget ért, és új szereplők vették át a közbeszéd vezetését a platformon
– számol be a tanulmány, amelyben azt írják: a követők szerinti top10-be tartozó legnagyobb oldalak jellemzően ezért nem szerepelnek már sem a legaktívabban posztoló, sem a legtöbb interakciót kiváltó oldalak toplistáin.
Összességében a legtöbb posztot a 24.hu közölte a vizsgált időszakban: 127 ezer 318 darabot. Az Életmód kategóriában a legtöbb megosztást a „Wegera a kommunikátor” generálta, összesen 3 millió 896 ezer 487 darabot. A legtöbb összreakciót a Sport kategóriában a Nemzeti Sport Online érte el (54 millió 887 ezer 524). A kommentek összmennyiségét tekintve a Telex oldala az első, 6 millió 705 ezer 773 kommenttel. A legtöbbet megosztott posztot a „Wegera a kommunikátor” oldal tette közzé, 38 ezer 633 megosztással. A legtöbb, 167 ezer 223 összreakciót elért Facebook-posztot az M4 Sport tette közzé.
Ajánlott videók





