BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok
Meta announces ending fact-checking program in the US

TOP 10: ezek a legnépszerűbb közösségi oldalak

Szinte lehetetlen érvényesülni manapság azon piaci vagy közéleti szereplőknek, akik nincsenek jelen a közösségi médiában. A posztok sikere viszont azon is múlik, a tartalomgyártó mit, mikor és milyen mennyiségben állít elő. Ezek voltak a legnépszerűbb közösségi oldalak 2021 és 2024 között az NMHH felmérése szerint, amely a magyarok tartalomfogyasztási szokásairól készítettek.

Napjainkban nehezen érvényesülhetnek azok a piaci vagy közéleti szereplők, akik nincsenek jelen a különböző közösségi felületeken – derül ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) megbízásából készült friss kutatásban, amely minden eddiginél átfogóbb képet nyújt a magyarok tartalomfogyasztási szokásairól a Facebookon.

legnépszerűbb közösségi oldalak, Facebook
A médiahatóság a közösségi oldalak hárommillió, 2021 és 2024 között született posztját vizsgálta / Fotó: dpa Picture-Alliance via AFP

A sporthírek és a politikai témájú posztok taroltak a közösségi oldalakon

A médiahatóság aktuális tanulmánya a 300 legnépszerűbb hazai Facebook-oldal mintegy hárommillió, 2021 és 2024 között született posztját vizsgálta. Ezek közül a legtöbb lájkot és egyéb reakciót a sporthírek váltották ki, a legnagyobb számú komment a politikai témájú bejegyzésekhez érkezett, míg a legtöbb megosztást a receptek érték el. A legnépszerűbb posztok 

  • a mindennapi élethez kapcsolódó mémek, 
  • az életről és halálról szóló nagy bejelentések, 
  • a celebekről, sportolókról, zenészekről szóló hírek, 
  • a gyors és egyszerű receptek, 
  • a megható történetek, 
  • az idézetek és 
  • az ezoterikus tartalmak voltak.

A vizsgált időszakban 

a legtöbb, közel 3,9 millió megosztást a „Wegera a kommunikátor” állatmentő oldal érte el. Itt találhatjuk a legtöbbször, csaknem 39 ezerszer megosztott posztot is, míg a legtöbb, mintegy 55 millió reakciót a Nemzeti Sport Online bejegyzései váltották ki.

Mitől lesz sikeres egy poszt?

Az, hogy mennyi emberhez jut el egy-egy bejegyzés, a tanulmány szerint szorosan összefügg azzal, hogy egyébként milyen gyakran posztol az adott oldal: az online hírportálok felületei például jellemzően óránként több bejegyzést is közzétesznek, ezek azonban kevésbé mozgatják meg a felhasználókat. Ezzel szemben a ritkábban, napi egy-két alkalommal posztoló közéleti személyiségek bejegyzései sokakat képesek megszólítani.

A kutatás rávilágít: a Facebook kimondott és burkolt elvárásai egyaránt meghatározzák, hogy a tartalomgyártók mit, mikor és milyen mennyiségben állítanak elő. A tartalomgyártóknak muszáj a posztjaikat a Facebook elvárásaihoz és ízléséhez igazítaniuk, máskülönben láthatatlanná válhatnak a felhasználók számára.

Melyik volt a TOP 10 legnépszerűbb közösségi oldal?

A gazdaság más területeihez hasonlóan a Facebookon is jellemző, hogy kevés szereplő visz sokat: a vizsgált bejegyzések több mint felét a húsz legnépszerűbb oldal tette közzé. A 300 vizsgált oldal legnagyobb része, 42 százaléka valamilyen közéleti személyiség felülete volt – ők a legsikeresebbek a felhasználók elérésében is: a húsz legtöbb interakciót produkáló oldalból tizenhét valamilyen közéleti személyiségé volt.

A tíz legnagyobb oldalból nyolc rendelkezik egymillió feletti követőszámmal. 

  1. A legnagyobb oldal „HAVASI” azaz Havasi Balázs zongoristáé, 1 millió 390 ezer 52 követővel, 
  2. őt követi a Receptneked (1 millió 274 ezer 374), 
  3. Norbi (korábban Norbi és az Update) oldala (1 millió 247 8 ezer 825), 
  4. Tibi atya (1 millió 241 ezer 475), 
  5. a Nosalty (1 millió 142 ezer 454), 
  6. Kasza Tibor (1 millió 85 ezer 736) 
  7. Imre Fejes Photographer (1 millió 35 ezer 313), 
  8. a Paramount Network Hungary (1 millió 34 ezer 813), 
  9. majd Mága Zoltán (999 ezer 988) és végül 
  10. a Csodás Magyarország 998 ezer 492 követővel. 

Ezeknek az oldalaknak a nagy része azonban vagy aránylag ritkán posztol, vagy jelentős hányadban nem magyarok követik őket, vagy a posztjaik nem váltanak ki kiemelkedően magas interakciókat vagy reakciókat. 

A „két Tibor internete”, azaz a közel egy évtizeddel korábban Tibi Atya és Kasza Tibor által dominált Facebook korszaka már véget ért, és új szereplők vették át a közbeszéd vezetését a platformon 

– számol be a tanulmány, amelyben azt írják: a követők szerinti top10-be tartozó legnagyobb oldalak jellemzően ezért nem szerepelnek már sem a legaktívabban posztoló, sem a legtöbb interakciót kiváltó oldalak toplistáin.

Összességében a legtöbb posztot a 24.hu közölte a vizsgált időszakban: 127 ezer 318 darabot. Az Életmód kategóriában a legtöbb megosztást a „Wegera a kommunikátor” generálta, összesen 3 millió 896 ezer 487 darabot. A legtöbb összreakciót a Sport kategóriában a Nemzeti Sport Online érte el (54 millió 887 ezer 524). A kommentek összmennyiségét tekintve a Telex oldala az első, 6 millió 705 ezer 773 kommenttel. A legtöbbet megosztott posztot a „Wegera a kommunikátor” oldal tette közzé, 38 ezer 633 megosztással. A legtöbb, 167 ezer 223 összreakciót elért Facebook-posztot az M4 Sport tette közzé.

Ajánlott videók

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.