Az eMagra 2021-ben 200 millió forintos bírság mellett 4 milliárd forint értékű jóvátételi vállalást is kiszabott a GVH. A versenyhivatal szerint a webáruház tisztességtelen módon alkalmazta az akciótartási gyakorlatát a fogyasztókkal szemben.

A vállaláscsomag egy része csak 2024 őszén zárul le a fogyasztók kompenzálására, de a jogellenes árfeltüntetési gyakorlat korrigálására kiszabott határidő letelt az eMAG számára. A versenyhatóság ezért megvizsgálta az előírtak teljesülését.
Ezekből rendelték a legtöbbet a magyar vásárlók 2022-benEgyre többet vásárolunk fogyasztási cikkekből: lisztet, étolajat, üdítőket, sőt már ásványvizet is online veszünk. |
Az utóvizsgálat megállapította, hogy a fogyasztók jóvátételére szolgáló kuponok beváltása 2021 decemberéig meghaladta a GVH által minimálisan előírt értékhatárt, vagyis a hatóság kötelezése több mint 1 milliárd forintos közvetlen kompenzációval járt a hazai fogyasztók számára. A vizsgálat ugyanakkor hiányosságokat is feltárt az előírtak végrehajtásában.
A nemzeti versenyhatóság megállapításai szerint a webáruház egyes termékeket kizárt a kuponok felhasználásából.
A hiányosság bizonyos termékköröket (így az Extreme Digital teljes termékkínálatát) csak időlegesen érintett, néhány kevésbé keresett termékkategóriát viszont végig.
A vállalkozáscsoport emellett a jogsértőnek bizonyult árfeltüntetési gyakorlatát sem igazította maradéktalanul a saját maga által vállalt, tudatos fogyasztói döntéshozatalt elősegítő módszerekhez.
A webáruház ugyan felhagyott a valótlan „eredeti árak” alkalmazásával marketingeszközként, azonban új ár-összehasonlítási alapot vezetett be a beszállító által ajánlott árak feltüntetésével. Ezek a viszonyítási árak a versenyhatóság vizsgálata szerint indokolatlanul és irreálisan magasak voltak, ténylegesen nem érvényesültek a piacon.
A kialakított árfeltüntetési gyakorlat ezért továbbra is megtévesztően kelthette azt a benyomást a fogyasztókban, hogy a webáruház jelentős kedvezményt kínál számukra.
A GVH Versenytanácsa 50 millió forintos bírságot szabott ki a webáruház üzemeltetőire, a Dante International S. A.-ra és az Extreme Digital – eMAG Kft.-re.
Az Az eMAG állásfoglalása:
Az eMAG állásfoglalása szerint, a vásárlóink érdekeit szem előtt tartva állapodtak meg 2021-ben a versenyhatósággal egy olyan jóvátételi programról, amelynek keretében több mint 1 milliárd forint kedvezményt biztosítottak a magyarországi ügyfeleknek, a további mintegy 3 milliárd forint értékű, hazai vállalkozásokat támogató program mellett. Jogkövető online e-kereskedőként tudomásul vesszik a GVH döntését, bár annak megállapításaival nem értenek maradéktalanul egyet, mivel meglátásuk szerint mindent megtettek annak érdekében, hogy vállalásaik teljesítését a lehető legátláthatóbb módon igazolják.