Extra

A csetrobotok a marketing világát is átalakíthatják

A keresőoptimalizálásnak is lépést kell tartania azzal, hogy a mesterséges intelligencia a webes keresések világát is felforgatja.

A keresőoptimalizálást is átalakíthatja, hogy a Google egy új, mesterséges intelligencián (MI) alapuló keresőmotort fejleszt Magi néven, amely a tervek szerint az eddiginél is személyre szabottabb élményt nyújt a felhasználóknak – hívja fel a figyelmet a Kerkom közleményében.

Chatbot,With,Ai,(artificial,Intelligence),,Search,Engine,,Businessman,Using,Smartphone
Chatbot with AI (Artificial Intelligence), search engine, businessman using smartphone connecting to AI, use command prompt for generates idea something or solve problems, digital transformation, SEO.
Fotó: Shutterstock

A Google a új keresőmotorjával más, MI-alapú keresőkre válaszol, mint a Bing és a ChatGPT, amely forradalmasíthatja a keresővel való interakcióinkat és a cégek SEO, valamint tartalommarketing-stratégiájára is hatással lehet.

„Az olyan chatbotok, mint a Google Bard, a Microsoft Bing és az OpenAI ChatGPT egyre nagyobb teret hódítanak, a keresőmotorok a beszélgetésalapú megközelítés felé mozdulnak el. A vállalkozásoknak a tartalmaikat a társalgási keresésre kell optimalizálniuk azáltal, hogy közvetlenül a felhasználók kérdéseire reagálnak, és természetesebb nyelvi stílust alkalmaznak tartalmaikban” – fogalmazott Tóth Mihály, a Kerkom marketingkommunikációs szakembere, aki szerint a keresőmotorok személyre szabottá válásnak erősödésével a vállalkozásoknak is változtatniuk kell a stratégiáikon.

Tóth elmondta, hogy a cégeknek a jobb felhasználói élményre kell koncentrálniuk, 

aminek magában kell foglalniuk a weboldalak mobileszközökre való optimalizálását, az oldal betöltési sebességének javítását éppúgy, mint a felhasználók egyedi igényeihez és preferenciáihoz igazodó tartalom létrehozását.

Bár a Google az újabb fejlesztések után is szeretné szerepeltetni a hirdetéseket a keresési találatok között, az MI által generált válaszok növekvő pontossága miatt ezeknek a hatása csökkenhet, ezért Tóth elmondása szerint 

érdemesebb új utakat keresni a felhasználók elérésére, mint amilyenek a szponzorált tartalmak, a natív hirdetések vagy az influenszermarketing.

Hozzátette, hogy a Google által fejlesztett, egyre szaporodó MI-alapú eszközök, mint a GIFI, a TivoliTutor és a Searchalong miatt a vállalkozásoknak is tanácsos megfontolniuk azt, hogy az MI-alapú technológiákat is beépítsék a marketingstratégiájukba, mert ezek segíthetnek a célzottabb tartalmak létrehozásában, személyre szabott tanulási élményt nyújthatnak és fokozhatják a felhasználók elkötelezettségét.

„Mivel a keresőmotorok és a mesterségesintelligencia-technológiák egyre fejlődnek, a vállalkozások számára létfontosságú, hogy tájékozottak maradjanak a legújabb fejleményekkel kapcsolatban. Az iparági hírek rendszeres nyomon követése és a stratégiák ennek megfelelő kiigazítása segít a vállalkozásoknak abban, hogy versenyképesek maradjanak a folyamatosan változó digitális környezetben” – zárta mondandóját a szakember.

 

KERKOM keresőoptimalizálás marketing
Kapcsolódó cikkek