„Padlóra küldött, és innen már nem tudok felállni” – ezt nem a Schobert család legifjabb tagja, Norbika nyilatkozta a múlt heti Sztárbox című tv-show után, amelyben Istenes Bence televíziós műsorvezetővel mérte össze boksztudását, hanem a fitneszguru, üzletember édesapa, miután májusban a Gazdasági Versenyhivatal 40 millió forintra büntette a Norbi Update-termékeket forgalmazó céget. Míg a fiatalabbik Schobert nagyon is jól állta az Istenes által mért pofonokat, és kvázi hősként jött ki a bunyóból, amiért nem sikerült kiütnie őt tapasztaltabb kihívójának, addig a családfő nem először került a padlóra az üzleti életben, és saját bevallása szerint már nem is akar felállni onnan De nézzük, milyen hogyan alakultak a menetek idáig!
Magyarázat több is akadt
A már idézett 40 millió forintos versenyhivatali bírság tulajdonképpen csak a hab volt a szénhidrátcsökkentett tortán. Mindenki Norbija az üzleti sikertelenségére addigra már több magyarázatot is talált:
- hibás volt a gyógyszerlobbi, amelyik elérte, hogy az uniós jogszabályok számukra kedvezőtlen irányba változzanak,
- volt szó példastatuálásról a részéről,
- nézeteltérés miatt ki nem fizetett számláról, de természetesen
- a magyarázatok sorából nem maradt ki a koronavírus-járvány,
- a rezsiválság és
- az élelmiszerinfláció sem.
Mindenesetre azóta sem látszik, hogy kiegyenesedne az üzlet: a versenyhivatal 40 milliós büntetése 23 millió forintos bírsággal egészült ki a minap. Ugyanis hiába egyezett ki korábban a cég egy alacsonyabb bírságösszegben és részletfizetésben, ha azt végül nem kezdte meg. Így viszont már a az, amelyik megpróbálja behajtani az időközben Free Group Kereskedelmi Zrt.-re átkeresztelt társaságot.
Norbika reklámértéke a mentőöv?
Még Norbi Update Lowcarb Zrt.-nek hívták a családi zászlóshajót, amikor ki nem fizetett számlák miatt leálltak a szállítások a Norbi Update boltokba. Az üzletember elsőre logisztikai problémákról beszélt, alig néhány hónap múlva azonban már a visszavonulását jelentette be a biznisztől.
Pedig egykor tőzsdén jegyzett vállalkozása is volt Schobert Norbertnek.
Pedig habosításnak itt sem volt híján a piac: még André Agassi visszavonult profi teniszezőt is sikerült megfűzni, hogy legyen a cég reklámarca.
Az Instagramon ma már csak sportoló névjeggyel szereplő egykori üzletembert azért nem kell félteni: csak ezen a platformon 420 ezren követik, amely bőven nyújt lehetőséget reklámozásra.
Miközben az is látszik, hogy a cikk elején említett
ifjabb Schobert Norbert márkaértékét is egyre jobban igyekeznek kihasználni.
A boksztudását megmutató fiatalemberrel boxaerobikot és közös fotózási lehetőséget kínáltak a legutóbbi posztokban.