„Padlóra küldött, és innen már nem tudok felállni” – ezt nem a Schobert család legifjabb tagja, Norbika nyilatkozta a múlt heti Sztárbox című tv-show után, amelyben Istenes Bence televíziós műsorvezetővel mérte össze boksztudását, hanem a fitneszguru, üzletember édesapa, miután májusban a Gazdasági Versenyhivatal 40 millió forintra büntette a Norbi Update-termékeket forgalmazó céget. Míg a fiatalabbik Schobert nagyon is jól állta az Istenes által mért pofonokat, és kvázi hősként jött ki a bunyóból, amiért nem sikerült kiütnie őt tapasztaltabb kihívójának, addig a családfő nem először került a padlóra az üzleti életben, és saját bevallása szerint már nem is akar felállni onnan  De nézzük, milyen hogyan alakultak a menetek idáig! 

Schobert Norbi
Fotó: Móricz István/Bors

Magyarázat több is akadt

A már idézett 40 millió forintos versenyhivatali bírság tulajdonképpen csak a hab volt a szénhidrátcsökkentett tortán. Mindenki Norbija az üzleti sikertelenségére addigra már több magyarázatot is talált: 

  • hibás volt a gyógyszerlobbi, amelyik elérte, hogy az uniós jogszabályok számukra kedvezőtlen irányba változzanak,
  • volt szó példastatuálásról a részéről, 
  • nézeteltérés miatt ki nem fizetett számláról, de természetesen 
  • a magyarázatok sorából nem maradt ki a koronavírus-járvány, 
  • a rezsiválság és 
  • az élelmiszerinfláció sem. 

Mindenesetre azóta sem látszik, hogy kiegyenesedne az üzlet: a versenyhivatal 40 milliós büntetése 23 millió forintos bírsággal egészült ki a minap. Ugyanis hiába egyezett ki korábban a cég egy alacsonyabb bírságösszegben és részletfizetésben, ha azt végül nem kezdte meg. Így viszont már a az, amelyik megpróbálja behajtani az időközben Free Group Kereskedelmi Zrt.-re átkeresztelt társaságot. 

Norbika reklámértéke a mentőöv?

Még Norbi Update Lowcarb Zrt.-nek hívták a családi zászlóshajót, amikor ki nem fizetett számlák miatt leálltak a szállítások a Norbi Update boltokba. Az üzletember elsőre logisztikai problémákról beszélt, alig néhány hónap múlva azonban már a visszavonulását jelentette be a biznisztől. 

Pedig egykor tőzsdén jegyzett vállalkozása is volt Schobert Norbertnek. 

Igaz, sok kisbefektető azóta is szívja a fogát, különösen azok, akik a 990 forintos bevezető áron kínált papírban mintegy két évig üldögéltek, mivel a végjáték napján már mindössze 156 forintot ért a

Pedig habosításnak itt sem volt híján a piac: még André Agassi visszavonult profi teniszezőt is sikerült megfűzni, hogy legyen a cég reklámarca. 

Az Instagramon ma már csak sportoló névjeggyel szereplő egykori üzletembert azért nem kell félteni: csak ezen a platformon 420 ezren követik, amely bőven nyújt lehetőséget reklámozásra. 

Miközben az is látszik, hogy a cikk elején említett

ifjabb Schobert Norbert márkaértékét is egyre jobban igyekeznek kihasználni. 

A boksztudását megmutató fiatalemberrel boxaerobikot és közös fotózási lehetőséget kínáltak a legutóbbi posztokban.