Ezek a csokoládék azért számítanak luxusterméknek, mert minden egyes dubai csoki előállítása gondosan megtervezett folyamat során történik, az édességek minőségi alapanyagokból készülnek, gyakran tartalmaznak ehető aranyat, és a csomagolásuk is lenyűgöző – írja a Mindmegette.
Az eredeti dubai csokoládé jelenleg hat alap- és egy limitált ízben létezik, amelyek kizárólag az Egyesült Arab Emírségekben kaphatók: Dubajban és Abu-Dzabiban.
Ezek az eredeti, FIX márkanevű termékek csak a helyi élelmiszer-szállító cégen, a Deliveroo-n keresztül érhetők el, boltot nem üzemeltetnek. Egy tábla csokoládé 16 euró, azaz körülbelül 6557 forint.
A hat alapíz közül a baklavás, pisztáciás változat hódította meg a világot, ami Maria Vehera TikTok-influenszernek köszönhető.
Az eredeti dubai csoki megálmodója, Sarah Hamouda szerint ezt a csokit nagyon lassan kell enni, fontos, hogy minden falatot évezzünk ki, adjuk át magunkat a különleges ízeknek.
A dubaicsoki-őrületből a kereskedelmi láncok sem maradhattak ki. Az Aldi december 15-étől kínálja a dubai csokit két kiszerelésben. A 30 grammos szeletet 499 forintért, a 90 grammos dubai csokit 1499 forintért vehetjük meg.
A Lidlbe december 12-én érkezett a luxusédesség. A dubai csokit 100 grammos kiszerelésben vásárolhatjuk meg 2499 forintért. Fontos, hogy a termékből vásárlónként maximum 2 darab vehető meg.
Az Auchanban szintén december 12-én indult az akció, amelyben a 100 grammos dubai csokoládét 2499 forintért vehetjük meg, és legfeljebb 3 darabot vihetünk haza.
A dubai csoki alapanyagai a következők: fehér és tejcsokoládé, pisztáciakrém, tahini (szezámmagpaszta), kadayif tészta, vaj és hámozott pisztácia. Az egyik fontos összetevő tehát a pisztácia, amelyből egy kilogramm natúr, hámozott változat 13 ezer forintnál is drágábban kapható hazánkban. Ennek a magas árnak többek között az az oka, hogy a fa két-három évente hoz termést – egy fa csak 12-20 kilogramm termést ad, ami kifejezetten kevés – emellett a pisztáciát bonyolult betakarítani, a szállítása is körülményes, és a tárolás lehetőségei is korlátozottak – írja az Agroinform.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.