BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Csúcsot dönthet az idei dinnyeexport

A magyar görögdinnye két és fél hete jelent meg az áruházakban, azóta lényegében mindenütt megfeleződtek az árak. A szokatlanul korai tavalyi termés után az idén van még elmaradás az értékesítésben, összességében azonban reális cél az ötszázalékos növekedés.

A hazai termesztésű görögdinnye szezonja néhol 200, jellemzően azonban inkább 250-300 forint körüli kilóárral július 10–11-én kezdődött meg a magyarországi áruházláncoknál, az azóta eltelt két és fél hétben az üzletek többségénél 110–120, de van, ahol csupán 160–200 forintig estek az árak – derül ki a Világgazdaság körképéből, amely a Tesco, a SPAR, a Lidl, a CBA, az Auchan és az Aldi válaszain alapul. A Tesco sajtóosztályán arra hívták fel lapunk figyelmét, hogy a szezon indulása óta kizárólag magyar dinnye érkezik az áruházakba, ez alól csak azok a sárgadinnyék képeznek kivételt, amelyeket idehaza nem termesztenek.

Maczelka Márk, a SPAR kommunikációs vezetője kiemelte, hogy az idén a görögdinnye a normál időszakban, a tavalyi induláshoz képest két héttel később jelent meg, hozzá hasonlóan Fodor Attila, a CBA kommunikációs igazgatója is hangsúlyozta: amint megfelelő mennyiségben és minőségben elérhetővé vált a magyar görögdinnye, azonnal megszüntették a gyümölcs behozatalát, és teljes egészében átálltak a hazai értékesítésére. Kifejtette, hogy a termék iránti kereslet nagymértékben függ az időjárástól: kánikulai időszakban a normál hőmérsékletű napokhoz képest megháromszorozódik az eladások mennyisége. Egy hidegfront esetén viszont szinte teljesen megáll a dinnye értékesítése, ekkor az árak is jelentős mértékben csökkennek, éppen a kereslet mérséklődéséből fakadóan.

Fotó: Shutterstock

Jelentősebb árzuhanásra nem számít a CBA, már csak azért sem, mert heteken belül elfogy a termés. Fodor Attila úgy látja, hogy a vásárlók jellemzően a közepes és nagyobb méretű dinnyéket keresik, a kisebbek iránt mérsékeltebb a kereslet.

Az Auchannál is hangsúlyozták, hogy a meleg időnek hála, keresik a fogyasztók a dinnyeféléket.

A teljes cikket a Világgazdaság hétfői számában olvashatja

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.