– tudta meg a Világgazdaság.
Ez a négy hazai gyártású ABB gyorstöltő esetében egyenként négy töltőpontot jelent, a többinél, az ausztriai Swarco berendezéseknél pedig kettőt, tehát
Igaz, a piaci igény egyelőre jóval kisebb annál, mint amekkora kielégítésére a társaság felkészült, ám a szabályozás arra kötelezi a kiskereskedelmi hálózatokat, hogy adott határidőre adott számú töltőt telepítsenek a parkolóikban.
Forrás: VG
E kötelezettség teljesítésének ütemezése, illetve a berendezések elvárt száma attól függ, hogy mekkora lélekszámú településen működik az adott üzlet vagy áruház, továbbá, hogy mekkora a területe. A Lidl engedélyében parkolónként egy vagy két töltő szerepel. A társaság egyébként már 2016 őszén jelezte, hogy két fővárosi áruházánál elektromos töltőállomást épít ki csaknem 19 millió forintból, e két egység címe szerepel a mostani listáján is.
A jogszabályban szereplő határidőkből kettő már lejárt: január 1-jéig minden 1500 négyzetméteresnél nagyobb áruház parkolójában meg kellett jelennie két berendezésnek száz férőhelyenként, illetve ugyanennyinek minden olyan üzlet parkolójában, amely 50 ezer lakosúnál nagyobb településen működik.
A teljes cikk a Világgazdaság pénteki számában olvasható