Bővítenénk, de nincs időnk? Bízzuk a nehezét fejvadász cégekre!

Elméletben mindig minden olyan könnyűnek tűnik, hiszen nem nehéz rájönni, hogy egy projektvezetőnek szüksége van még egy asszisztensre, vagy kellene még egy munkatárs az IT-csapatba, hogy hatékonyabb legyen a munkavégzés.

Ha a cégnél nincs időnk arra, hogy megkeressük a megfelelő jelöltet egy betöltendő pozícióra, felkérhetünk a feladatra hozzáértő segítséget. Csak annyi a dolgunk, hogy összeszedjük azokat a szempontokat, kvalitásokat, végzettséget stb., amelyek szükségesek a poszt betöltéséhez, és a profi fejvadász cégek segítségével rövid időn belül megoldódik a problémánk.

PR cikk kép
Fotó: Envato Elements

A fejvadász cégekben az a jó, hogy elvégzik helyettünk a munka jelentős részét. Ami számunkra hetekbe vagy akár hónapokba telne, hogy megtaláljuk azokat a jelölteket, akik maximálisan megfelelnek vállalatunk igényeinek, azt ők rövid időn belül teljesítik. Így nekünk már csak egy-két interjút kell lefolytatni a potenciális jelöltekkel, ami sokkal kényelmesebb és kellemesebb, mintha nekünk kellene lebonyolítanunk a teljes kiválasztási folyamatot.

A bővítés miatt nagyobb irodába kell költözni? Ehhez mindenképpen költöztető cégre lesz szükség

Ha akkora a bővítés a cégnél, hogy már alig lehet elférni a jelenlegi irodában, előfordulhat, hogy költözni kell. Mivel egy iroda esetében a költöztetés nem feltétlenül igényel sok időt, érdemes lehet ezt az esti órákban, éjszaka vagy hét végén megtenni, hogy minimális legyen a költözés miatti leállás.

A legtöbb cég ezt általában egy hét végi napon oldja meg, profi költöztető cég segítségével, hiszen senki sem szeretné, ha a drága irodai eszközök (számítógépek, fénymásolók, nyomtatók, képernyők stb.) megsérülnének.

Ha ügyes a költöztető cég, akkor a dolgozók csak annyit vesznek majd észre, hogy egy hétfői napon másik helyre kell menniük dolgozni, hiszen a hét végén már sikerült mindent áthozni, illetve üzembe helyezni a munkához nélkülözhetetlen eszközöket.

Rémálom-szcenárió: átépítésre szorul az új iroda

Előfordul néha olyan eset, amikor a kiszemelt új iroda jó helyen van, elég tágas, viszont itt-ott hiányzik belőle valami. Lehet, hogy kell egy nagyobb ablak, több elválasztófal, valami speciális kialakítás a cég egyedi tevékenységei miatt, a lényeg ugyanaz: kell keresni egy céget, amely hamar megoldja az átalakítási munkálatokat.

Szükség lehet emiatt egy professzionális építőanyag-kereskedés segítségére, hiszen a legtöbb irodista nem tudhatja, hol lehet gipszkartont venni, vagy azt, hogy egyáltalán lehet-e gipszkartonfalat tenni egy adott helyiségbe.

Ne féljünk segítséget kérni, és igyekezzünk olyan építőanyag-kereskedést választani, amelynek van tapasztalata az irodai környezet átépítésében. Ez azért is fontos, mert sokszor jobb ötlettel állnak elő, mint amit mi elképzeltünk, hiszen mégiscsak ők a szakértők, ha építőanyagokról és kivitelezésről van szó.

Meddig tartanak a munkálatok?

Ez attól függ, hogy milyen mértékben lesz szükséges átépíteni az új irodát. Ha profi kivitelező céggel dolgozunk, akkor kapunk egy kivitelezési tervet, amelyben szerepel majd, hogy melyik munkafolyamat körülbelül mennyi ideig tart. Csúszások mindig lehetnek, erre azért érdemes felkészülni.

Például az egyik legnagyobb átalakítási feladat, ha burkolni kell, hiszen ez valószínűleg az egész irodát érinti majd – feltéve, ha egységes kialakítást szeretnénk mindenhol.

Érdemes ilyenkor egy hozzáértő szakemberekből álló brigádot választani, amely nemcsak elvégzi a munkát, hanem teljes mértékben segítik elérni az általunk megálmodott enteriőrt. Többek között például kiválasztják a megfelelő csempét, lehetőleg sokéves szaktudással, tapasztalattal rendelkeznek, és nem utolsósorban ipari gépekkel, szerszámokkal dolgoznak. Ha azt látjuk például, hogy a választott szakemberek csempeszintező alkalmazásával végzik a munkát, akkor megnyugodhatunk, a végeredmény modern, professzionális és esztétikus látványt nyújt majd.

Míg készül az új iroda, meg lehet álmodni az új enteriőrt

A bővítés miatt új irodabútor kell majd. Felmerülhet a kérdés, hogy mi van akkor, ha a régi bútorok még teljesen épek, de pontosan ilyet már nem lehet kapni. Hogy lesz így egységes az iroda?

Szerencsére erre is van megoldás. Például, ha találunk hasonló bútorokat, akkor úgy lehetnek egységesek a régivel, ha olyan bútorfogantyú- vagy bútorgombszetteket választunk, amelyek illenek a régi és az új irodabútorokra is. Csupán egy ilyen apró változtatással a bútoraink új dizájnt kaphatnak, ráadásul hatalmas bútorfogantyú-kínálatból válogathatunk, amelyek között biztosan találunk megfelelőt.

Lehet kapni csinos öntapadós bútorfóliákat, amelyektől tényleg teljesen ugyanolyan lesz mindegyik bútor stílusa. Ezt az asztallapok és a polcok esetében is meg lehet csinálni.

Tehát ha időben kezdünk el tervezni, költséghatékony módszereket választunk, és a kritikus költözési procedúrát egy kevésbé forgalmas időszakhoz igazítjuk, nem igazán lesz profitkiesése a cégnek a bővítés alatt, illetve miatt.