Aranykorát éli a magyarországi turizmus
Az elmúlt években hatalmas fellendülés volt a magyar idegenforgalomban: tavaly négymillió turista választotta Budapestet úticélul és egyre nagyobb teret nyer a vidéki turizmus is. A fesztiválok, rendezvények önálló utazási motivációt jelentenek a kirándulók számára, de meghatározó elem még a főváros fürdőkultúrája, valamint a történelmi belváros, a bulinegyed és a Budai Várnegyed vonzereje is. A turizmus növekedésének köszönhetően egyre több szálloda épül az országban.
A jó lokáció még mindig életre szóló garancia és biztonság – amolyan ziccer egy befektető számára
– véli Singer Ádám építész, a SingerDesign hotelekre szakosodott építésziroda tulajdonosa. A szakember szerint egy szállodaberuházónak nem minden esetben a lokáció alapján kell döntenie, miután nincs általános recept arra, hogy hol érdemes ma szállodaprojektbe kezdeni. „Bárhol lehet olyan egyedi élményszállodát csinálni, ami vonzóbb és több profitot termel, mint egy hagyományos 4-5 csillagos szálloda kiemelkedőbb lokációval” – közölte.

A bővülő kereslet miatt egyre több szálloda nyílik Budapesten, a kialakult verseny miatt néhány innovatívabb szereplő a hagyományos, korábban jól bevált módszerek helyett máshonnan közelíti meg az új projekteket. Singer Ádám szerint a szállodaipar változásait több tényező okozza, ennek egyik oka a rövidtávú lakáskiadás elszaporodása Budapesten, ami igen különös folyamatot indított el az iparágban.
A szállodákra negatívan hatott a rövidtávú kiadás, de elindított egy izgalmas tendenciát is egyben, ami az élményszállodák és újfajta hostelek létrejöttét is segítette. Támogatta azt a fajta turista attitűdöt, hogy helyi embereknél akarjunk lakni, beszélni velük, náluk vacsorázni és megismerkedni a helyi életvitellel
– mondta Singer Ádám. Hozzátette, a rövidtávú kiadás ma már iparosodott, de a lakáshotelek sora nem feltétlenül adja meg a vendégeknek ezt a pluszt. A hotelek viszont nyitnak az új igényre, ezért „hibrid”, azaz hostelek, vagy hostel alapú hotelek.


