Ötvenöt konténerrel megrakott tehervonat indult csütörtök reggel Pekingből Moszkvába – jelentette a kínai média. Ezzel a kínai főváros is csatlakozott a közvetlen Kína–Európa tehervonatjáratokat menetrendszerűen indító kínai városok közé. 

CHINA-BEIJING-MOSCOW-FREIGHT TRAIN-DEPARTURE (CN)
Fotó: AFP

A Peking és Moszkva közötti közvetlen vasúti áruszállítás elindítását a kínai Hszinhua hírügynökség a Kína–Európa összeköttetés jelentős eseményeként tálalja. Utal rá, hogy a különböző árucikkeket, köztük építőanyagokat, háztartási elektromos berendezéseket és ruházati cikkeket szállító szerelvény a főváros északkeleti részén található Pinggu kerület logisztikai központjából indult, és az észak-kínai Belső Mongólia Mancsouli határvárosánál hagyja el az országot. 

A vonat mintegy 9000 kilométert megtéve, várhatóan 18 nap múlva ér Moszkvába. 

„Korábban Honan vagy Hopej tartományokba kellett küldenünk az árukat, mielőtt Európába szállították volna őket” – közölte Csu Ji-hsziao, a Tajtung nemzetközi fuvarozási vállalat vezérigazgatója. Hozzátette, az új helyzetben csökkennek a logisztikai költségek és nő a szállítás hatékonysága.   

Liu Csen-fang, az állami vasúttársaság igazgatóságának elnöke szerint a Kína és Európa közötti vasúti áruszállítás hálózata már 108 kínai várost köt össze 25 európai ország 208 városával. A Kína és Oroszország közötti kereskedelmi forgalom 2022-ben, amikor a nyugati államok elkezdték szankciókkal sújtani Oroszországot, rekordot ért el. A januári és februári adatok 19,8 százalékos – 15 milliárd dolláros – további emelkedésről árulkodnak éves bázison. 

Kína tartja szinten a globális olajkeresletet az OPEC szerint

Az OPEC kiadott március havi jelentése a világ olajkeresletének idei növekedését, csakúgy mint februárban, napi 2,32 millió hordóra (bpd), azaz 2,3 százalékosra becsüli, azon belül azonban nőhet Kína részesedése.