Alább hagyott a vevők lelkesedése, kevesebb okostelefon fogyott
A tavalyi negyedik negyedévben 0,12 százalékkal 408,3 millióra nőtt a világpiaci okostelefon-értékesítés a 2017 negyedik negyedévi 407,8 millióról. A tavalyi teljes éves 1,555 milliárdos értékesítési volumen viszont 1,24 százalékkal haladja meg az előző évi 1,536 milliárdot.
A három legnagyobb kínai okostelefon gyártó vállalat, a Huawei, a Xiaomi és az Oppo tavaly együttesen 5,6 százalékponttal 28,5 százalékra növelte részesedését az okostelefonok világpiacán a 2017-es 22,9 százalékról.
A két piacvezető, a Samsung és az Apple 2,5 százalékpontot veszített részesedéséből, ami így a 2017-es 34,9 százalékról 32,4 százalékra csökkent tavaly. Az összes többi gyártó piaci részesedése pedig 3,2 százalékponttal 42,2 százalékról 39,0 százalékra csökkent.


A negyedik negyedév vesztesének az Apple bizonyult. Gyorsított viszont a Huawei, valamint az Oppo és ennek köszönhetően a kínai cégek között is változott a sorrend: az Oppo a Xiaomit megelőzve a harmadik helyre tört fel.
Az Apple eladásai a negyedik negyedévben 11,8 százalékkal, 2016 első negyedéve óta a legnagyobb mértékben estek vissza az előző évihez képest, mig a teljes évben 2,7 százalékkal csökkentek.
A Huawei a negyedik negyedévben az összes gyártó közül a legnagyobb mértékben, 37,6 százalékkal növelte eladásait, a teljes évben pedig 34,8 százalékkal.
A legnagyobb lendületet az Oppo vette fel a negyedik negyedévben az évben elért korábbi teljesítményéhez képest: a negyedik negyedévben 23,1 százalékkal növelte eladásait, éves teljesítménye pedig 5,9 százalékos növekedés.
A Xiaomi a negyedik negyedévre elveszítette növekedési lendületét: eladásai 1,2 százalékkal csökkentek az egy évvel korábbihoz képest, éves teljesítménye azonban ezzel együtt is 37,6 százalékos növekedés.
A Samsung tavaly 8,2 százalékkal kevesebb okostelefont adott el mint 2017-ben, a 2018-es negyedik negyedévben pedig 4,4 százalékkal kevesebbet mint egy évvel korábban.


