BUX 39,847.43
-4.02%
BUMIX 3,820.89
-2.14%
CETOP20 1,966.33
0.00%
OTP 9,450
-3.69%
KPACK 3,100
0.00%
-1.82%
-4.35%
+0.85%
-3.80%
ZWACK 17,650
0.00%
-1.96%
ANY 1,610
-1.23%
RABA 1,125
-3.02%
-2.69%
-5.19%
-2.00%
-0.91%
-1.64%
-1.36%
-1.25%
0.00%
-1.79%
OTT1 149.2
0.00%
-2.44%
MOL 2,570
-6.75%
-0.91%
ALTEO 2,250
-3.85%
0.00%
-3.22%
EHEP 1,600
-5.33%
0.00%
-4.94%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
-1.23%
0.00%
0.00%
SunDell 42,000
0.00%
-4.31%
-0.38%
-4.68%
-2.60%
-1.58%
-1.83%
GOPD 12,000
0.00%
OXOTH 3,520
-5.88%
+2.10%
NAP 1,150
-4.64%
-15.15%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Kiskereskedelem

Ötödével emelkedett tavaly a hazai jégkrémpiac forgalma

Négyből három jégkrémet négyszáz négyzetméternél nagyobb boltban vásárol a lakosság, miközben a piac éves mérete már meghaladta a 35 milliárd forintot. Továbbra is a dobozos és a vödrös változatok viszik a prímet.

A magyarországi jégkrémpiac mérete tavaly meghaladta a 35 milliárd forintot, ezzel a Nielsen által mért 90 élelmiszer-kategória között a 12. helyen áll – közölte a Világgazdasággal a piackutató. A szegmensbe nem tartoznak bele a gombócos fagylaltok, a fagylaltalapú sütemények és a fagylaltporok sem, a tavalyi főszezonban, május és augusztus között mindezek nélkül nőtt értékben 19, mennyiségben 7 százalékkal a jégkrém kiskereskedelmi értékesítése.

Fotó: AFP

Csaknem a teljes piacot három fő kategória fedi le: a legnépszerűbbek a dobozos és vödrös jégkrémek, amelyek együttesen az eladások 53 százalékáért felelnek, igaz, a forgalmi részarányuk a tavalyi főszezonban egy százalékponttal csökkent. A pálcikás és a tölcséres változatok értékesítése viszont a vizsgált időszakban nőtt két, illetve egy százalékponttal, így 34, illetve 10 százalékos a részesedése. A Nielsen adatai szerint meghatározók a szuper- és hipermarketek, valamint a diszkontok is, a jégkrémek 76 százalékát a 400 négyzetméternél nagyobb üzletekből szerzik be a fogyasztók.

A gyártói márkák aránya 39 százalék, miközben a fennmaradó 61 százalék saját márkás termék.

A SPAR-nál több mint 6 milliárd forintot tesz ki a jégkrémek éves forgalma, az idén 8-10 százalékos növekedésre számítanak – közölte a Világgazdasággal Maczelka Márk, a cég kommunikációs vezetője. Hálózatukban csaknem 70 százalékos részarányt képvisel a dobozos, családi kiszerelés, amelyet az úgynevezett impulz (pálcikás, tölcséres) kategória, majd a multipack, azaz jégkrémválogatás követ.

A teljes cikk a hétfői Világgazdaságban olvasható

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek