A kánikula hatására látványosan megnőtt jó néhány termékcsoport bolti értékesítése az utóbbi napokban. Fodor Attila, a CBA kommunikációs igazgatója a Világgazdaságnak elmondta:
ásványvízből az átlagos hőmérsékletű nyári napok forgalmához képest megháromszorozódtak az eladások, a kétszeresére ugrott a jégkrémek értékesítése, de sörből és üdítőitalból is a szokásosnál 50 százalékkal többet tettek a kosarukba a fogyasztók.
Ilyenkor némiképp megváltoznak a vásárlási szokások is: napközben kevesebben keresik fel az üzleteket, a többség a reggeli és az esti órákra időzíti a bevásárlást – tette hozzá Fodor Attila.
A nyári időszakban 25-30 százalékkal több ásványvíz és üdítő fogy, mint átlagosan az év többi részében – összegzett lapunknak Maczelka Márk, a SPAR kommunikációs vezetője.
A jégkrém sokkal inkább szezonális cikk, a nyáron kívüli időszakban jóval kevesebbet adnak el belőle. Például júliusban vagy augusztusban nyolcszor-tízszer akkora bevételt hoz ez a kategória, mint márciusban.
Sörből az idén két számjegyű növekedési arányra számítanak.
Maczelka Márk kiemelte, hogy folytatódott az elmozdulás a magasabb árkategóriájú, minőségi sörök felé, és egyre kelendőbbek az ízesített termékek is.
Az ásványvizek és üdítők forgalma az Auchannál egy-egy kifejezetten meleg nyári napon akár 50 százalékkal is magasabb lehet az éves átlagnál – közölte a Világgazdasággal Adorján Abigél, az áruházlánc kommunikációs menedzsere. A sör iránti kereslet is jelentősen megemelkedik kánikula idején, az Auchannál plusz 5 Celsius-fok 5-10 százalékos forgalombővülést hoz.
A teljes cikket a Világgazdaság keddi számában olvashatja