Kiskereskedelem

Tizennegyedszer is elstartol a Coop Rally

A Coop Rally sikere közösségi siker, hiszen az idén tizennegyedik alkalommal elrajtoló verseny a teljes magyar élelmiszervertikumot helyezi a figyelem középpontjába – hangzott el az eseményt útjára indító sajtótájékoztatón Budapesten. Az idei Coop Rally Kelet-Magyarországon mutat be hat hazai élelmiszerfeldolgozó szereplőt és két Coop tagvállalatot. A versenyen résztvevő cégek mintegy 2 ezer milliárd forintos forgalmat bonyolítanak és 50 ezer munkahelyet tartanak fenn.

Idén tizennegyedik alkalommal rajtol el a Coop Rally, a magyar élelmiszer-termelők és -gyártók színe-javát évről évre felvonultató szakmai rendezvény. A Coop üzletlánc az esemény révén már több mint egy évtizede azon munkálkodik, hogy a biztonságosan előállított, kiváló minőségű, hazai élelmiszereket gyártó, példaértékű vállalkozásokat reflektorfénybe állítsa, és bemutassa, hogy miként tudnak a fogyasztói igényekre reagálni.

Az idei szakmai programon csaknem száz élelmiszeripari, kiskereskedelmi, szolgáltató és médiacég csapata több mint 117 autóval, három médiabusszal látogat el szeptember 4-5. között Kelet-Magyarország hat meghatározó gyártó- és forgalmazóközpontjához, valamint két Coop-tagvállalathoz. A résztvevők a hazai élelmiszer-kereskedelmi piacon évi mintegy 2 ezer milliárd forintot kitevő termékértékesítést, és a COOP Csoporttal együtt több mint 50 ezer munkavállalót képviselnek. Figyelemre méltó, hogy idén Nagy István agrárminiszter a Coop csoport célkitűzésével egyetértve vállalta a verseny fővédnöki szerepét.

Tóth Géza, a CO-OP Hungary Zrt. vezérigazgatója
Fotó: Coop

Az esemény országos sajtótájékoztatóján Tóth Géza, a CO-OP Hungary Zrt. vezérigazgatója kiemelte: az üzletlánc őrzi stabil helyét a magyar élelmiszerpiacon. A hazai termékek nagyon fontos pillért jelentenek a vállalat eladásaiban, jelenleg több mint 95 ezer Magyarországon előállított terméket forgalmaznak üzleteikben. A szerdán induló szakmai rendezvénnyel kapcsolatban Tóth Géza leszögezte:

a vállalat célja a magyar termékek, és azok származási helyének megismertetése a fogyasztókkal, ráirányítva a figyelmet a hazai élelmiszeripar innovatív képességére, vagyis bemutassa azt, hogy ezek a vállalkozások miképpen tudnak reagálni a folytonosan változó fogyasztói igényekre.

„A Coop Rally a magyar termékek népszerűsítése céljából jött létre, ez pedig az elmúlt évek során sem változott” – jelentette ki Pekó László, A CO-OP Hungary Zrt. igazgatóságának elnöke. Beszédében ő is hangsúlyozta: az Agrárminisztérium és a vállalat célja közös, minél több, kiváló minőségű magyar terméket legyenek képesek eladni a fogyasztóknak, tudatos döntésre ösztönözzék a fogyasztókat.

Pekó László, A CO-OP Hungary Zrt. igazgatóságának elnöke
Fotó: Coop

Az eseményen felszólalt Zsigó Róbert, az Agrárminisztérium élelmiszerlánc-felügyeletért felelős államtitkára is. A politikus elmondta: a vásárlók ma már nem a szimpátia okán vásárolnak magyar termékeket. Egyre fontosabbá válik számukra az élelmiszerbiztonság, a fenntarthatóság, vagy a környezettudatosság, aminek köszönhetően a magyar termékek minősége ma már felveszi a versenyt a külföldi dömping árukéval. Az államtitkár kifejtette, a kormány örömmel áll a Coop üzletlánc kezdeményezése mellé, hiszen az apparátus számára kiemelkedően fontos, hogy egészséges, biztonságos és jó minőségű termékek kerüljenek a magyar családok asztalára.

Coop rally élelmiszer
Kapcsolódó cikkek