Az átalakuló bevásárlási módok nyertese lehet az online kereskedelem
Tartós változást hoz az emberek bevásárlási szokásaiban a koronavírus-járvány. Az átalakulás nyertese az online-kereskedelem lesz, számos belvárosi szaküzlet és bevásárlóközpont pedig kénytelen lesz beszüntetni működését.
Amint azt Hudetz, a kölni IFH (Institut für Handelsforschung) gazdaságkutató intézet igazgatója és Gerrit Heinemann, a Niederrhein főiskola internetes kereskedelmi szakértője a dpa hírügynökségnek elmondta: a járvány erőteljes hátszelet adott ugyan az online kereskedelemnek,
a vásárlók általános elbizonytalanodása azonban az internetes kereskedelemben is tetten érhető.
Mindazonáltal ha valamit manapság be kell szerezni, akkor a többség első gondolata már az internet.
Bizton állíthatjuk, hogy az online kereskedelem hosszú távon profitálni fog a mostani válsághelyzetből. Akkor is többet fognak az interneten vásárolni az emberek mint a krízis előtt, amikor már a Koronavírus mint téma réges-rég a múlté lett
- fogalmazott Hudetz.

A fordulat vesztesei szerinte elsősorban
az internetes értékesítési portállal nem rendelkező belvárosi kis üzletek lesznek.
„Akinek a kínálata mostanra még nem érhető el az interneten, az egy működőképes értékesítési csatornától fosztotta meg magát és ezt a lemaradást már aligha fogja tudni behozni” – fogalmazott.
Mindazonáltal a koronavírus-járvány egyáltalán nem jelenti a kisboltok végét, mindössze egyfajta katalizátorként felgyorsítja azoknak az felszámolódását, amelyek még használják az internetes értékesítést forgalmuk egyik támaszaként – tette hozzá Gerrit Heinemann.


