Kiskereskedelem

Felpörgette a járvány a keksz keresletét

A járvány miatt átalakuló fogyasztói szokások egyik nagy nyertese a keksz lett, amelynek a bolti forgalma értékben mintegy 15 százalékkal nőtt tavaly.

Lényegesen több kekszet eszünk, mióta kitört a járvány. A nagy felhalmozás alatt a háztartási kekszből 50 százalékkal nőtt a forgalom, és az extrudált kenyerekből is ennyivel több fogyott. Az adatok azt mutatják, hogy nem egyszeri vásárlásokról volt szó, hiszen ezekből az élelmiszerekből tartósan többet adnak el a boltokban, mint egy éve – írja a Detki keksz közleménye.

A járvány miatt átalakuló fogyasztói szokások egyik nagy nyertese a keksz lett, amelynek a bolti forgalma értékben mintegy 15 százalékkal nőtt 2020-ban az előző évhez képest

– mondta a pandémia okozta keresletváltozásról Koósa Péter, a Detki Keksz Kft. ügyvezető igazgatója.

A keksztermékek kiskereskedelmi eladásai az elmúlt években is emelkedtek 6-8 százalékkal, de a tavalyihoz hasonló kiugrásra még nem volt példa, és ez egyértelműen ahhoz köthető, hogy az emberek többet voltak otthon, az otthonuktól távol pedig másként kellett megoldaniuk az étkezésüket.

 

Fotó: Abonett Kft.

Koósa Péter szerint márciusban és áprilisban, a felhalmozó jellegű vásárlások idején a Detki Keksz fennállása legnagyobb forgalmát érte el például háztartási kekszből, amelyből az eladások ekkor 50 százalékkal haladták meg a szokásost, és akár még több is fogyott volna belőle, de már nem tudták tovább növelni a termelést. Ráadásul a felvásárlások után várt visszaesés sem következett be a kekszek esetén, az év utolsó hónapjaiban is megmaradt a növekedés, és a termékkörön belül minden fajta kiemelkedően fogyott tavaly.

A #veddaahazait akcióhoz már a tavaly tavaszi induláskor csatlakozó, azt azóta is támogató Detki Keksz a változó fogyasztói és kereskedelmi igényekre reagálva az idén beruházásba kezd. Ezzel egyfelől a termékkínálatát bővíti, másfelől pedig a kapacitásait akarja kiegyenlíteni annak érdekében, hogy a tavaszihoz hasonló kiugró keresleti igényeket is teljes mértékben ki tudja szolgálni.

Nem a fogyasztói szokások változtak az esetünkben, hanem inkább a fogyasztás mennyisége

– összegezte a járvány egy évének hatásait Szebeni Zoltán, az Abonett Kft. ügyvezetője.

Az extrudált kenyereket, szendvicseket gyártó cég ügyvezetője szerint a tavaly március-áprilisi időszakban volt a leglátványosabb a kiugrás, amikor mintegy 50 százalékkal növekedett meg az abonyi cég termékei iránt az igény.

A hirtelen jött extra kereslet egy viszonylag alacsony készletszinttel párosult, ezért rövid ideig tartó nehézségeket, logisztikai problémákat eredményezett, de alapanyaghiány így sem lépett fel. A rendkívüli helyzet azonban gyorsan rendeződött. Ráadásul úgy, hogy a kiugrás után egy magasabb szinten stabilizálódott a forgalom. Jelenleg a korábbi mennyiségnél mintegy 30 százalékkal nagyobb a kereslet a termékeink iránt, ami a jelek szerint tartósnak is bizonyul majd – mondta Szebeni Zoltán.

koronavírus keksz kereskedelem
Kapcsolódó cikkek