Annak ellenére sem sikerült nyereséget elérnie a brit szupermarketnek, hogy a pandémia alatt még nőtt is az élelmiszerek iránti kereslet.
Gonda Gréta
2021.04.28, 19:15
Megosztom a cikket
A Sainsbury’s brit kiskereskedelmi vállalat 261 millió font adózás előtti veszteséget könyvelt el a március 6-án zárult üzleti évében, miután a vállalat költségei a koronavírus-járvány miatti óvintézkedések következtében megugrottak.
Így annak ellenére sem sikerült nyereséget elérnie a brit szupermarketnek, hogy a pandémia alatt még nőtt is az élelmiszerek iránti kereslet, és a vállalat tulajdonában lévő Argos üzletei részben üzemeltek a járvány időszakában, így a Sainsbury’s árbevétele összesen 8,1 százalékkal emelkedett.
A Sainsbury’s esete nem kirívó, hiszen a vállalat legnagyobb versenytársa, a Tesco április közepén jelentette be, hogy bevétele globálisan mintegy 7 százalékkal, 53,4 milliárd fontra emelkedett, az éves nyeresége viszont erőteljesen visszaesett, miután a vállalat 900 millió fontot költött a koronavírus-járvány miatti óvintézkedésekre. Ennek következtében
a Tesco adózás előtti nyeresége csaknem ötödével esett vissza: 1 milliárd fontról 825 millió fontra csökkent.
Fotó: Shutterstock
A Sainsbury’s tulajdonában lévő Argos különösen jól teljesített a járvány kitörése óta, annak ellenére, hogy különálló üzletei az év nagy részében zárva tartottak, ellentétben a bevásárlóközpontokban lévő egységekkel. Ennek ellenére az Argos bevételei csaknem 11 százalékkal nőttek, főként a digitális értékesítési csatornáknak köszönhetően.
Hasonlóan jól teljesített a Sainsbury’s online ága is, az összbevétel 17 százaléka internetes eladásokból jött, a korábbi 8 százalékos részarány helyett. Ugyanakkor a költségek még nagyobb mértékben nőttek.
A pandémia következtében a brit szupermarket súlyos üzemeltetési költségekkel nézett szembe, például az üzletek berendezéseit újratervezték az ügyfelek és a személyzet biztonságának megóvása érdekében. A járvánnyal kapcsolatos extra kiadások mintegy 485 millió fontot emésztettek fel – mondta Susannah Streeter, a Hargreaves Lansdown vezető befektetési és piaci elemzője.
Ráadásul, a Sainsbury’s 100 millió fontot költött a munkatársak béremelésére, és a kollégáknak járó különleges elismerésekre is „a válság idején tett erőfeszítéseikért” – tette hozzá az elemző.
A pandémia okozta extra kiadások mellett a vállalatnak átszervezési költségei is adódtak, miután mintegy 170 önálló Argos üzletet kellett bezárni. A nehézségek ellenére a Sainsbury’s optimista, és a jövő évben már nyereségre számít.
A fellendülést az is hajthatja, hogy az Egyesült Királyságban a lezárásokat követően megnyíltak az üzletek, és a vásárlók megrohamozták a boltokat, például a Primark üzleteinek több mint fele az újranyitást követően megdöntötte a saját eladási rekordját.
Ne maradjon le a Világgazdaság híreiről, olvassa őket mindennap!
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.