BUX 51,655.95
-0.56%
BUMIX 4,326.47
-0.52%
CETOP20 2,359.97
0.00%
OTP 17,740
-0.87%
KPACK 16,800
0.00%
0.00%
0.00%
+0.54%
-1.35%
ZWACK 16,500
+0.61%
0.00%
ANY 1,595
-0.62%
RABA 1,510
0.00%
0.00%
-0.23%
-0.56%
-3.09%
-1.00%
+0.41%
-0.68%
-0.89%
-0.06%
OTT1 149.2
0.00%
0.00%
MOL 2,432
-0.57%
-0.43%
ALTEO 1,395
0.00%
0.00%
0.00%
EHEP 1,945
0.00%
0.00%
-0.61%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
-2.05%
-0.23%
0.00%
0.00%
SunDell 37,400
0.00%
0.00%
0.00%
+3.66%
+1.14%
0.00%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Kiskereskedelem

Virágzik a luxus Dél-Koreában

Miután külföldre nem utazhatnak a járvány miatt, a dél-koreaiak otthon költik el a pénzüket. Igaz ez a divatcikkek piacára is, ennek jó néhány luxusmárka a haszonélvezője lehet a távol-keleti országban. 

A koronavírus-járvány ellenére számos luxusmárka regisztrálhatott jó értékesítési adatokat Dél-Koreában – számol be a Retailnews.asia portál.

Miután a dél-koreai vásárlók sem utazhatnak külföldre a járvány megfékezésére bevezetett szigorítások miatt, egyre többen költik el helyben a pénzüket – különösen igaz ez a millenniumi és a Z generációra.

Dél-Korea pénzügyi felügyeleti hatósága szerint a Christian Dior Couture Korea Co., a francia luxusbrand dél-koreai leányvállalata 104,7 millárd won (93,6 millió dollár) működési eredményt könyvelhetett el tavaly, ez csaknem a két és félszerese a 2019-es számnak. A cég értékesítési bevétele 328,5 milliárd won volt, míg a nettó profit 77,7 milliárd wont tett ki, ez 75,8, illetve 253,4 százalékos éves növekedésnek felel meg.

Fotó: AFP

Hasonló száguldásról számolhatott be a Moncler Korea, a méregdrága dzsekijeiről híres Moncler dél-koreai ága is. A cég 31,7 milliárd won működési eredményt és 23,1 milliárd won nettó profitot jelentett tavaly, ami 57,4, illetve 59 százalékos növekmény 2019-hez képest. Az ázsiai ország Kereskedelmi, Ipari és Energetikai Minisztériuma arról számolt be, hogy

2020-ban a luxuscikkek értékesítése a nagyobb áruházakban több mint 15 százalékkal ugrott meg 2019-hez képest.

Az összes értékesített árucikk közül a neves külföldi luxusmárkák eladásában, illetve a háztartási eszközök értékesítésében következett be jókora emelkedés, írja a portál.

Vannak ugyanakkor vesztesei is a helyzetnek: a Ferragamo Korea például, a Salvatore Ferragamo luxuscipőmárka koreai leánya 4,5 milliárd won értékű működési eredményt ért el tavaly, ami több mint 50 százalékos visszaesés 2019-hez képest. Az értékesítési adat 105,6 milliárd won, míg a nettó eredmény 3,5 milliárd won volt 2020-ban, ez 29,7, illetve 56,9 százalékos csökkenés az egy évvel korábbi számokhoz képest.

Kapcsolódó cikkek