Kiskereskedelem

Virágzik a luxus Dél-Koreában

Miután külföldre nem utazhatnak a járvány miatt, a dél-koreaiak otthon költik el a pénzüket. Igaz ez a divatcikkek piacára is, ennek jó néhány luxusmárka a haszonélvezője lehet a távol-keleti országban. 

A koronavírus-járvány ellenére számos luxusmárka regisztrálhatott jó értékesítési adatokat Dél-Koreában – számol be a Retailnews.asia portál.

Miután a dél-koreai vásárlók sem utazhatnak külföldre a járvány megfékezésére bevezetett szigorítások miatt, egyre többen költik el helyben a pénzüket – különösen igaz ez a millenniumi és a Z generációra.

Dél-Korea pénzügyi felügyeleti hatósága szerint a Christian Dior Couture Korea Co., a francia luxusbrand dél-koreai leányvállalata 104,7 millárd won (93,6 millió dollár) működési eredményt könyvelhetett el tavaly, ez csaknem a két és félszerese a 2019-es számnak. A cég értékesítési bevétele 328,5 milliárd won volt, míg a nettó profit 77,7 milliárd wont tett ki, ez 75,8, illetve 253,4 százalékos éves növekedésnek felel meg.

Fotó: AFP

Hasonló száguldásról számolhatott be a Moncler Korea, a méregdrága dzsekijeiről híres Moncler dél-koreai ága is. A cég 31,7 milliárd won működési eredményt és 23,1 milliárd won nettó profitot jelentett tavaly, ami 57,4, illetve 59 százalékos növekmény 2019-hez képest. Az ázsiai ország Kereskedelmi, Ipari és Energetikai Minisztériuma arról számolt be, hogy

2020-ban a luxuscikkek értékesítése a nagyobb áruházakban több mint 15 százalékkal ugrott meg 2019-hez képest.

Az összes értékesített árucikk közül a neves külföldi luxusmárkák eladásában, illetve a háztartási eszközök értékesítésében következett be jókora emelkedés, írja a portál.

Vannak ugyanakkor vesztesei is a helyzetnek: a Ferragamo Korea például, a Salvatore Ferragamo luxuscipőmárka koreai leánya 4,5 milliárd won értékű működési eredményt ért el tavaly, ami több mint 50 százalékos visszaesés 2019-hez képest. Az értékesítési adat 105,6 milliárd won, míg a nettó eredmény 3,5 milliárd won volt 2020-ban, ez 29,7, illetve 56,9 százalékos csökkenés az egy évvel korábbi számokhoz képest.

költések turizmus koronavírus lezárások utazás divat Dél-Korea luxus
Kapcsolódó cikkek