A magyar vásárlóknak nem egy termék árának csökkenésére van szükségük, hanem tartósan alacsony árakra – ezzel a felütéssel adott ki közleményt a magyar Tesco. A megfogalmazás egyértelműen a múlt héten kirobbanó kiskereskedelmi árháborúra utal, azon belül is az Aldi és a Lidl lépésére, amivel a német hátterű diszkontok 20-25 százalékkal faragták le a náluk kapható legnépszerűbb vajak árát.

Fotó: MTI / Krizsán Csaba

A Tesco bejelentette, hogy ők nem egyetlen termék árát csökkentik, hanem a bevásárlókosár teljes tartalmára figyelnek. 

Az áruházlánc kínálatában január óta több mint 2000 árucikk ellenértéke csökkent, átlagosan 9,5 százalékkal.

Emellett az Árgarancia jelölésű termékek árát közel egy éve ellenőrzik rendszeresen. A leghűségesebb vásárlóik pedig átlagosan havi 10 ezer forintot spórolnak a Clubcard nyújtotta kedvezményekkel. Azt is közölték, hogy február 19-én újra elrajtol a VasárnApp: vasárnaponként a Tesco Clubcard applikáció használói 5 százalék kedvezményt kapnak a vásárlásuk végösszegéből. A nyugdíjas vevők ugyanilyen kedvezményben részesülnek, de keddenként.

Az Árgarancia lényege, hogy mintegy 500 alapvető élelmiszer és háztartási cikk árát tartósan alacsonyan tartják tavaly tavasz óta. Ha a vásárló ezeket a termékeket olcsóbban találná meg máshol, akkor a Tesco visszafizeti az árkülönbözetet. „Az árgaranciás termékek ellenértékének alacsonyan tartása, illetve a Clubcarddal olcsóbb program mellett a Tesco mindent megtesz azért, hogy a kínálatában szereplő egyéb termékek ára is csökkenhessen” – vetítette előre a hazai egyik legnagyobb kiskereskedelmi lánc.

Az egyik szemünk sír, a másik nevet: a Lidl és az Aldi ügyesen adta el a magyaroknak a vajháborút

Egy héttel a nagy bejelentés után már látszik, mennyit ért, hogy 20-25 százalékkal leárazták itthon a vajat. A szlovákok és a románok irigykednek, de a németeknek a nyomába se érünk.