Egyet fizet, kettőt vihet – ezzel a szlogennel indított akciót az Aldi Magyarország az importhúsok ellen. A kezdeményezéssel a német hátterű diszkontlánc azt az üzenetet kívánja erősíteni, hogy továbbra is elkötelezetten támogatja a magyar húsipart.

A shopper carries food from a branch of British food retailer Aldi in London on February 9, 2013. The British supermarket chain Aldi voiced anger on February 8 after finding that two of its own brand frozen ready meal ranges -- beef lasagne and spaghetti bolognese -- contained between 30 and 100 percent horsemeat. The meals were all produced in Luxembourg for French supplier Comigel, which said the horsemeat used originally came from a Romanian abattoir via a meat-processing firm called Spanghero in southwest France. AFP PHOTO / WILL OLIVER (Photo by WILL OLIVER / AFP)
Akció indul az Aldiban, fél áron adják a magyar sertéshúst hét napig.
Fotó: AFP

A vállalat 2021 óta ugyanis kizárólag magyar tartású, vágású és feldolgozású friss húsokat ajánl kínálatában valamennyi szárnyas-, sertés- és marhahús esetében. Sőt, már nem csupán az állandó kínálatában ragaszkodik a magyar húsokhoz, hanem a szezonális és akciós termékeinél is növelte a hazai áruk arányát: ezeknek a húsoknak immár a 90 százaléka magyar forrásból érkezik.

Pedig az elmúlt két évben a beszerzési piacon számtalan változás ment végbe. Mind a beszállítókat, mind az élelmiszer-kiskereskedelmet hátrányosan érintette az energia és a csomagolóanyagok árának drasztikus emelkedése, az növekedése. Ezzel párhuzamosan nagyobb mértékben ismét megjelentek az importtermékek, amelyek sokszor olcsóbban beszerezhetők, mint a magyar áruk. Mégis, az Aldi és a beszállítói abban bíznak, hogy a fogyasztók a jövőben az importhúsok helyett még gyakrabban választják majd a magyar frisshúsokat és hústermékeket.  

Fél áron a magyar hús az Aldiban – de hogyan?

Ennek érdekében rajtol el beszállítóival közösen most meghirdetett felhívás. Ennek lényege, hogy 

az Aldi egy héten keresztül gyakorlatilag fél áron kínálja a magyar forrásból származó darált sertéshúst.

Frisshúsról van szó, amely a gyártástól számítva – fajtától függően – akár 10-12 napig is fogyasztható. Ez részben azért is van így, mert a csomagolás után jellemzően 24 órán belül már az áruházlánc polcain kaphatók ezek a termékek. Visszatérve a kampányra, a hét napig tartó akció szeptember 14-től veszi kezdetét, és szeptember 21-ig lesz érvényben. Az Aldi saját márkás Húsmester termékcsaládjára vonatkozik, ezen belül is az 500 grammos, 30 százalékos zsírtartalmú friss darált sertéshúsra. Ha a vásárló ebből két tálcát venne, csak az egyiket kell kifizetnie. Így összesen egy kilogramm darált sertéshús 1149 forintba kerül.

Az akció az Aldi Magyarország Élelmiszer Bt. mind a 168 magyarországi üzletében egységesen zajlik. A bolt azt is jelezte, hogy ahogy a többi frisshús esetében, az akciós termékekből is mindennap érkezik friss szállítmány valamennyi áruházba.

Megjött az olcsó lengyel hús Magyarországra

A Lidl újra importhússal sokkolja a magyar piacot. A német sertés után ezúttal olcsó lengyel csirke és pulyka frisshússal árasztotta el a boltjait. A hazai beszállítók dühbe gurultak.