BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Kiderült, melyek a világ legértékesebb élelmiszermárkái

A márkaértékelési tanácsadó cég, a Brand Finance 2025-ös jelentése rangsorolta az idei év legértékesebb élelmiszermárkáit. A Brand Finance listája alapján 41 amerikai, a 100 legértékesebb élelmiszermárka közül.

A Nestlé immár tizedik éve vezeti az élelmiszermárkák globális rangsorát, annak ellenére, hogy az elmúlt év során értéke 4 százalékkal, 20 milliárd dollárra csökkent – áll a Brand Finance brit piackutató és üzleti tanácsadó vállalat honlapján. A lista részletes pénzügyi elemzésen és márkaerősség-felmérésen alapul.

A Brand Finance jelentése alapján a Nestlé immár tizedik éve vezeti az élelmiszermárkák globális rangsorát. Fotó: JHVEPhoto
A Brand Finance jelentése alapján a Nestlé immár tizedik éve vezeti az élelmiszermárkák globális rangsorát / Fotó: JHVEPhoto

A Brand Finance jelentése alapján 41 amerikai, a 100 legértékesebb élelmiszermárka közül

A Lay’s márka maradt a második helyen, márkaérték 5,8 százalékkal, 12,7 milliárd dollárra emelkedett. Nincs változás a harmadik helyen sem, a kínai Yili tejtermék márka értéke 3,4 százalékkal, 11,2 milliárd dollárra mérséklődött. A negyedik és az ötödik helyen sem történt változás. A negyedik amerikai Tyson márkaértéke 19,8 százalékkal, 9,9 milliárd dollárra emelkedett, az ötödik francia Danone márkaértéke pedig 3,1 százalékkal, 8,3 milliárd dollárra nőtt.

Az amerikai burgonyachips-gyártó Doritos értéke 16 százalékkal, 5,4 milliárd dollárra nőtt, amivel három hellyel feljebb került, és a hatodik Kellogg’s (-1,1 százalék, 6 milliárd dollár) után a hetedik helyet szerezte meg. A tajvani ital- és instant tésztagyártó Uni-President márkájának értéke 35 százalékkal, 5 milliárd dollárra nőtt, és tíz pozíciót javítva a rangsorban a nyolcadik helyre került. A kilencedik helyet az olasz Barilla márka szerezte meg (+21 százalék, 5 milliárd dollár), míg a tízes listát a svájci Lindt csokoládégyártó zárta, márkaértéke 14,4 százalékkal, 4,9 milliárd dollárra nőtt.

A Brand Finance-listán a tíz legnagyobb élelmiszermárka összesített értéke 88,4 milliárd dollár, ami a 100 legnagyobb márka teljes értékének több mint 35 százaléka. A százas listán egyebek között 41 amerikai, 10 kínai, 9 olasz, 5 japán és 4 svájci, továbbá 3-3 indiai, német és egyesült királyságbeli, illetve két szingapúri cég szerepel. A Brand Finance-t 1996-ban alapították. A vállalat jelentései évről évre elemzik a különböző ágazatok, például az élelmiszeripar, az energiaipar és a kereskedelmi szolgáltatások teljesítményét, az ágazati márkák erősségére és az értéknövekedésére összpontosítva.

További részletek az Origo oldalán olvashatók.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.