Az indiai kormánypárti hívők bojkottálják az amerikai cégeket, így a McDonald’sot, a Coca-Colát, az Amazont, Starbucksot és az Apple-t is. Narendra Modi miniszterelnök támogatói ezzel tiltakoznak Donald Trump amerikai elnök vámjai ellen.
India, a világ legnépesebb országa, kulcsfontosságú piaca az amerikai márkáknak. India a legnagyobb felhasználói piaca a Meta WhatsApp szolgáltatásának, és a Domino’s több éttermet üzemeltet az ázsiai országban, mint bármely más márka.
Bár egyelőre nincs jele annak, hogy az eladások visszaestek volna, egyre több hang szólít fel a közösségi médiában és azon kívül is arra, hogy a vásárlók részesítsék előnyben a hazai termékeket, és hagyják el az amerikai árukat, miután Donald Trump 50 százalékos vámot vetett ki az indiai termékekre.
„Sorban álltunk a több ezer kilométerről érkező termékekért. Büszkén költöttünk olyan márkákra, amelyek nem a mieink, miközben saját gyártóink figyelemért küzdenek a saját hazájukban” – mondta Manish Chowdhary, az indiai Wow Skin Science társalapítója a Reutersnek. Ő és mások a „Made in India” jeligét szeretnék világhírűvé tenni.
Belföldön ugyan az indiai kiskereskedelmi cégek szoros versenyben vannak a Starbuckshoz hasonló külföldi márkákkal, de a nemzetközi terjeszkedés továbbra is kihívás számukra. Vasárnap országszerte kisebb tüntetéseket tartottak, felszólítva az embereket az amerikai márkák bojkottjára.
Az Amerika-ellenes tiltakozások közben a Tesla hétfőn megnyitotta a második indiai bemutatótermét Újdelhiben, az eseményen az indiai kereskedelmi minisztérium és az amerikai nagykövetség tisztviselői is részt vettek.
India bosszút áll: ha Trump vámháborút indít, nem fognak amerikai fegyvereket venni
Az orosz olaj importjának súlyos következményei vannak a dél-ázsiai ország számára. Újdelhi azonban egyelőre elhalasztja az amerikai fegyverek és haditechnikai eszközök beszerzését, amíg tisztázódik az indiai vámok és a kétoldalú kapcsolatok jövője az Egyesült Államokkal.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.