Az ország lakosságának 35 százalékát ígéri műsorral ellátni a Rádió 1 attól fogva, hogy legkésőbb november elsején Székesfehérváron, Egerben, Békéscsabán és Orosházán is megszólal -- jelentette be tegnap Márton Dávid ügyvezető igazgató. A négy éve működő fővárosi adó az idén már sugárzott műsort Debrecenben és Veszprémben is. Ezzel a Danubius és a Sláger után a harmadik legkiterjedtebb hallgatótábora lesz a Rádió 1-nek a kereskedelmiek mezőnyében, az összes országos csatorna versenyében pedig a negyedik, a Kossuth középhullámú adóját is beszámítva.
A Rádió 1 franchise-szerű szerződéseket köt: teljesen helyben készül a műsor (vagyis a médiatörvény értelmében nem hálózatos a működés), de a műsorkészítés, a zenei program összeállításának elvei egységesek, továbbá a helyi adó megkapja a Rádió 1 nevét és logóját. (A veszprémi a kivétel: ezt a rádiót meg is vették.)
A francia tulajdonú kereskedelmi csatorna már eddig is maga terítette a hatvannál több helyi adó 80 százaléka számára a hirdetések egy részét, a majdnem országossá bővülő "saját" hálózat a helyi igényekre szabva teszi lehetővé az országos reklámok sugárzását, lényegesen hatékonyabbá téve ezek értékesítését -- tudatja Márton Dávid.
A Rádió 1 mindezek mellett komplett stúdiófelszerelést szállít a szerződött csatornáknak, de a berendezések tulajdonjogát megtartja magának. A beszerzett eszközökkel és teljesen új központjának költségével együtt 200 milliós beruházás 1,5-2 év alatt térül meg. A cég vezetői sem a kereskedelmi értékesítési adatokat, sem a tervszámokat nem árulják el, annyi tudható, hogy a Rádió 1 tavaly 320 milliós bevételre tett szert.
A hálózat tovább bővülhet, ha a három potenciális csatlakozóval is megállapodnak. A hallgatókat egyébként azzal is magukhoz kötik, hogy -- noha mindenütt más és más műsor szól -- egymással összeérő állomásaik (például Budapest, Székesfehérvár, Veszprém) automatikusan a következőre kapcsolnak az erre alkalmas autórádiókban.
A Rádió 1 felzárkózik az országos adókhoz Az ország negyedik -- a kereskedelmiek közt a harmadik -- legnagyobb hálózatát mondhatja magáénak novembertől a Rádió 1, amikor az eddigi kettő mellett további négy helyi adóval lép hálózatos kapcsolatra. A leginkább a franchise-ra emlékeztető együttműködés a reklámok értékesítésének hatékonyságát javítja. MUNKATÁRSUNKTÓL-->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.