A Magyar Könyvklub Rt. a többségi tulajdonosa a hat éve működő Saxum könyvnagykereskedésnek és a legnagyobb vidéki bolthálózattal büszkélkedő Bibliofil Kft.-nek is, s a három könyvescég együttes forgalma ma már körülbelül 20 százalékos piaci részesedést jelent. Az rt. tavaly szeptemberben megnyitotta az egyéni vásárlókat kiszolgáló internetes könyváruházát, az uhu.hu-t, nemrég pedig a "business to business" területén lépett a Saxum on-line létrehozásával. Ennek alapját az képezi, hogy a Saxum Könyv Kft. révén több száz kereskedővel állnak kapcsolatban, a Bibliofil és a Magyar Könyvklub pedig együtt körülbelül 40 boltban árul könyveket.
Létezett már internetes könyvnagykereskedés hazánkban, ezt a Sunbooks Kft. működteti. A Saxum on-line-nal tehát megjelent a világhálós nagykereskedelmi versenytárs. A weblapon a Saxum teljes kínálata megjelenik, ehhez gyors keresőrendszer áll rendelkezésre, s könnyen megtalálhatók az újdonságok. A megrendelések feladásához a felhasználónak regisztráltatnia kell magát, viszonteladóknak szerződést kell kötniük a Saxummal.
Révai Gábor, a Magyar Könyvklub igazgatója lapunknak elmondta: bár az ügynöki marketingmunka még el sem kezdődött, az első két héten körülbelül 100 megrendelés érkezett, harmaduk új partnertől. Többségük kis könyvesbolt, de akad a megrendelők között külföldi viszonteladó is. Azok után, hogy tavaly novemberben megalakult az Erdélyi Magyar Könyvklub, amely alapján katalógusból választhatnak az ottani klubtagok, most a Saxum on-line segítségével az erdélyi kereskedők is rendelhetnek az interneten, s a könyvklub vállalja, hogy hetente eljuttatja Erdélybe a megrendelt köteteket.
Az on-line nagykereskedés nem olcsóbb, mint a hagyományos, viszont egyszerűbb a kínálat áttekintése, gyorsabb a rendelés. De minél jobban nő a forgalom, annál inkább adható kedvezmény is -- fűzte hozzá Révai Gábor. A forgalom növekedésével ugyanis csökkennek a fajlagos költségek. A fél éve működő uhu.hu oldalon viszont 10 százalék kedvezményt nyújtanak az egyéni vásárlóknak. Az uhu.hu még mindig beruházási szakaszban van. Sok pénzt fordítanak a tartalomfejlesztésre, ezek költségét pedig egyelőre nem fedezi az 50-70 ezer forintos -- egy kisebb bolténál alacsonyabb -- napi forgalom. De a tapasztalatok azt mutatják, hogy folyamatosan nő az érdeklődés az internetes könyvkereskedelem iránt. Egyébként a világ legnagyobb internetes könyvkereskedése, az Amazon.com sem nyereséges. Igaz, Amerikában megtehetik, hogy kiugróan magas, 40-50 százalékos kedvezményt adjanak az egyéni vásárlónak, mert a cég a tőzsdén van, s ott behozza a világhálós kereskedés veszteségét.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.