Csődeljárás a FIFA marketingcége ellen
Meginoghat a FIFA pénzügyi helyzete, amennyiben csak a kisebb bevételeire számíthat 2001-ben. A szövetség vezetése, hogy elkerülje a válsághelyzetet, a Credit Suisse First Boston Banktól az év második negyedében 300 millió frankot tervez felvenni. Ez az összeg azonban nem pótolja azt a 1,4 milliárd svájci frankot, amelyet a FIFA első számú marketingpartnerének, az ISMM AG-nek kellene a szövetség számára kifizetnie a soron következő két labdarúgó-vb televíziós közvetítési jogdíja után.
Az öt céget tömörítő ISL-csoport a múlt héten csődeljárást kért maga ellen a svájci Zug kanton bíróságánál. Az ügyet tovább bonyolítja, hogy a napokban az is kiderült, a cég 89 millió frankért időközben eladta a jogdíjakat egyik leányvállalatának, az ISL Football Holdingnak.
Az ISMM-ért, valamint annak tévés jogainak megszerzéséért a Vivendi, Darmon, Bertelsmann hármas is jelentkezett. Szándéknyilatkozatuk szerint szimbolikus összeget és 70 millió frankos invesztálást ajánlottak a cégért. Kikötötték viszont, hogy az Európai Labdarúgó-szövetségnek (UEFA) mint a cég egyik hitelezőjének rendeznie kell az ISMM-mel szemben fennálló tartozását, ezenfelül az UEFA-nak át kell adnia a 2004-es labdarúgó Eb Európán kívüli marketing- és tévés jogait is. (A szövetség a 2000-es labdarúgó Eb döntője után 22,5 millió svájci frankkal tartozik az ISMM-nek.)
A FIFA és marketingpartnere között már hónapok óta kiélezett párbeszédek folytak: az ISMM vezetői azt vetették a FIFA szemére, hogy a szövetség kiszállt két, a cégcsoport által kezdeményezett üzleti vállalkozásból is, amelynek következtében az ISMM internetes cége, az ISMM Interactive AG csődbe ment. A másik részről a FIFA elnöke már decemberben szerződésbontással fenyegette meg a céget, amennyiben az nem fizeti ki a szövetségnek a dél-amerikai tévés jogok után a FIFA-t megillető 66 millió dollárt.


