Már gyűjtik a pénzt a nyomtatott Vasárnapi Újság kiadásához -- tudtuk meg a Magyar Rádió azonos című műsorának főszerkesztőjétől. Lakatos Pál elmondta: számításaik szerint évente harmincmillió forintra lenne szükségük a megjelentetéshez: a hetilap gerincét a rádióban elhangzó riportok adnák, de azokat bővítetten közölnék, továbbá eredeti írások is olvashatók lennének az orgánumban.
Az információnk szerint a Pannon rádióhoz kötődő televízióról egyelőre korainak tartotta beszélni Lakatos, mint mondta, pár héten belül többet árulhatnak el a befektetőről és terveikről. Egyedül azt közölte, hogy nem kereskedelmi bevételből szeretné fenntartani a csatornát, annak műsorszerkezetét közszolgálati jellegűre "hangolnák." Valóban tárgyalnak a televíziós befektetésről -- ismerte el a Zenit tévé egyik tulajdonosa, Geszti Glória.
A Zenit tévé 1997 karácsonyán került fel az Antenna Hungária (AH) AM-mikro hálózatára, amelyről tavaly június végén vette le a szolgáltató, mert -- állt a műsorszóró akkor kiadott közleményében -- nem sikerült megoldani a műsor-továbbítási szerződésben foglaltak alapján felmerült vitás kérdéseket. Az AH soha nem kommentálta a sajtó azon értesülését, hogy a homályos megfogalmazás mögött -- miként a kis csatornák esetében máskor is -- az AM-mikro bérleti díjának nem fizetése, lapunk tudomása szerint mintegy tízmilliós tartozás áll.
Úgy tudjuk, hogy műholdas csatorna bérlete analóg (szabadon hozzáférhető) sugárzás esetén évente közel egymilliárd, kódolt, tehát leginkább műsorelosztó szolgáltató által terített adás esetén körülbelül kétszázmillió forint az AH-nál. Értesülésünk szerint azonban nem ez a társaság, hanem a Magyarországon nemrégen piacra lépett norvég Telenor műholdja adná a transzpondert. A társaság illetékese elmondta: meg nem kötött szerződésekről semmilyen felvilágosítást nem adnak, s ahhoz az iparági információhoz sem kívánnak megjegyzést fűzni, amely szerint a Telenor mélyen az AH árai alá kínálva igyekszik üzletfeleket szerezni.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.