Közvetett módon a kulturális tárca a Mafilm fejlesztésébe fogott a Hídember és a Bánk bán gyártásával -- nyilatkozott a közelmúltban Várhegyi Attila, a Nemzeti Kulturális Örökség Minisztériuma (NKÖM) politikai államtitkára. Információink szerint azonban nem a Mafilm Rt. bevételeként jelentkezik az összesen 1,8 milliárd forint költségvetésű Hídember-produkció rendelése, mert azt valójában a cég két leányvállalata, a Mafilm Szcenika Kft. és a Mafilm Rent Kft. kapta, összesen mintegy 250 millió forint értékben.
Ezt az értesülést megerősítette Hábermann Jenő, a Hídember producere, a Film-Art Kft. tulajdonosa, aki lapunknak kifejtette: mindenki, aki a mozidarabban dolgozik, volt filmgyári szakember. Szerinte a Mafilm nem tudja nyújtani a teljes szolgáltatási spektrumot, viszont minden vásárolt, illetve csináltatott berendezési tárgy, kellék, jelmez, maszk, filmtechnikai eszköz körülbelül 100 millió forint értékben a Mafilm tulajdonába kerül majd -- tette hozzá Hábermann Jenő, aki megjegyezte még: ez a mű tette lehetővé a Mafilm számára, hogy új kamerát és kameramozgatót vásárolhasson.
Igazából a Mafilm Rt.-t az érintette érzékenyen, hogy a generálkivitelezéssel -- ami egy film teljes költségvetésének általában 5-10 százaléka -- nem az állami tulajdonban lévő filmgyárat bízták meg, hanem a Film-Art Művészeti és Kereskedelmi Kft.-t -- mondta Háber Ferenc, a Mafilm Rt. három hónapra kinevezett vezérigazgatója. Pedig ez az összeg jelentősen segített volna a Mafilm Rt. anyagi helyzetén -- fűzte hozzá. Hábermann Jenő, a Hídember producere erről elmondta: a generálkivitelezés valóban a Film-Arté, ám a szokásos 5-10 százalék nyereség helyett nem egészen 3 százalékot terveztek.
A másik állami szuperprodukcióval kapcsolatban egy magát megnevezni nem kívánó mafilmes forrásunk lapunknak úgy nyilatkozott: "A 766 millió forintos összköltségvetésű Bánk bán operafilm átúszott a magánszférába, és semmi köze a Mafilmhez. A lámpaállományt például a film operatőre, Zsigmond Vilmos résztulajdonában lévő Sparks Kft. biztosítja, a kamerákat pedig a Cam 35 Kft." Ezt megerősítette a két cég ügyvezető igazgatója, Romwalter Béla, aki semmi kivetnivalót nem lát abban, hogy ezek a vállalkozások kaptak megrendelést. Szerinte "a mafilmes cégeknek nincs olyan lámpa- és kameraparkjuk, amelyekkel a film minőségét ki lehetne szolgálni". Wermer Andrást, az operafilm producerét -- aki a Fidesz 1998-as kampányát szervező Happy End Kft. egyik alapítója -- lapzártánkig nem tudtuk megkérdezni arról, hogy kapnak-e mafilmes cégek feladatot, vagy sem; amint meg tudjuk szólaltatni Wermer Andrást, visszatérünk a témára.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.